Tokmanni Oy verkkokaupan sopimusehdot

Tervetuloa ostoksille Tokmanni Oy:n verkkokauppaan!
Nämä ehdot ovat Tokmannin verkkokaupan sopimusehdot, joita sovelletaan Tokmanni Oy:n ja Asiakkaan  välillä. Tokmannin verkkokaupassa voivat asioida kaikki Suomessa vakituisesti asuvat kuluttaja-asiakkaat. Alle 18-vuotiaan tilauksista vastaa tilaajan holhooja.

Yleiset ehdot

Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Tokmannin ylläpitämä asiakasrekisteri on luottamuksellinen. Tietoja ei luovuteta eteenpäin kolmansille osapuolille asiakkaan ja verkkokaupan välillä.
Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja gsm-numero. Tiedot rekisteröitymisestä, asiakastiedoista ja  tehdyistä  tilauksista välitetään tilaajan henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen. Tilauksien noutoilmoitukset lähetetään tilaajan henkilökohtaiseen gsm-numeroon tekstiviestinä.

Sopimusehdot sitovat verkkokaupasta tilauksen tehnyttä henkilöä (”asiakas”) sen jälkeen, kun asiakas on tilaamisen yhteydessä lukenut ja hyväksynyt sopimusehdot "Lisätiedot" - kentässä merkitsemällä raksin kohtaan "Olen lukenut ja hyväksyn sopimusehdot".

Asiakas vastaa siitä, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa ja käydä läpi tilauksensa tietojen oikeellisuus kaikilta osin ennen tilaamista ja maksamista.

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas vastaanottaa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa Tokmanni-verkkokaupalta.

Verkkokaupassa asiointi

Asiakas voi tilata Tokmanni-verkkokaupassa tuotteita rekisteröityneenä asiakkaana tai ilman rekisteröitymistä. Mikäli Asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättömänä tilaajana , Asiakkaan on annettava kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tilaajatiedot, jotta tilaus voidaan toimittaa Asiakkaalle.

Rekisteröitynyt asiakas saa sähköpostiinsa rekisteröintivahvistus-viestin, jossa näkyy Asiakkaan itse valitsema käyttäjätunnus, jolla Asiakas kirjautuu Tokmanni-verkkokauppaan. Asiakas määrittää itse salasanan rekisteröitymisen yhteydessä. Asiakkaan vastuulla on pitää käyttäjätunnus ja  salasana tallessa sekä suojattuina väärinkäytöksien ehkäisemiseksi.

Tilaamisen edellytyksenä on toimiva, Asiakkaan henkilökohtainen sähköpostiosoite johon lähetetään tilaukseen liittyvät tilausviestit, joita ovat: Tilausilmoitus, Tilausvahvistus ja Toimitusvahvistus.

Jos tuote loppuu varastolta kesken tilausprosessin, Asiakas saa" Vajaa toimitus"- ilmoitusviestin ja toimintaohjeet sähköpostiinsa tilauksen jatkamiseksi.

Henkilötietojen käsittely

Tokmanni käsittelee tilaajien henkilötietoja voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla toimien henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Asiakkaan tietoja käsitellään Tokmannin verkkokaupan rekisteriselosteessa kerrotuilla tavoilla.

Tuotteiden tilaaminen Tokmanni-verkkokaupasta

Asiakas voi tilata tuotteita Tokmanni-verkkokaupassa poimimalla haluamiaan tuotteita ostoskoriin, minkä jälkeen Asiakas suorittaa  tilauksen loppuun Tokmanni-verkkokaupan ohjaamalla tavalla.

Asiakas voi muuttaa ostoskorinsa sisältöä tilauksen maksamiseen saakka. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan huolellisesti tilauksensa sisältö, tilaajatiedot ja toimitustapavalinta ennen tilauksen loppuun viemistä.

Asiakas saa tilauksesta tilausilmoituksen ja myöhemmin tilausvahvistuksen antamaansa sähköpostiosoitteeseen.

Verkkokauppatuotteiden hinnat

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Ilmoitetut  hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan mukaan. Toimitustavat ja -kulut on esitelty  Tokmanni-verkkokaupan verkkosivuilla www.tokmanni.fi kohdassa "Osto-opas" ja "Toimitustavat ja -kulut".

Tokmanni-verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja. Tokmannilla on oikeus tarkistaa Asiakkaan saamia alennuksia verkkokauppaostoksista,  jos Asiakas palauttaa tilaukselta tuotteita.

Tokmanni pyrkii esittämään kaikki hinnat verkkokaupassa oikein ja ajantasaisesti, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa huomattavasti todellisesta hinnasta, on poikkeuksellisen alhainen verrattuna yleiseen hintatasoon tai virhe on muutoin selkeästi havaittavissa niin selkeän poikkeavaksi, että Asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido Tokmannia.

Verkkokauppatuotteiden saatavuus

Tokmanni tarjoaa verkkokaupassaan monipuolisen valikoiman  tuotteita, joiden valmistusmäärät ja saatavuus kuitenkin vaihtelevat. Tokmanni ei myönnä  mitään takuita verkkokaupassa myytävien tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Osa tuotteista on sesonkituotteita tai muutoin sellaisia tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Vakiovalikoimaan kuuluvat tuotteet voivat tuotannollisista syistä loppua varastolta.
Tokmanni pyrkii pitämään verkkokaupassa oikeat ja ajantasaiset tiedot tuotteiden saatavuudesta.

Tuotteesta, joka on ollut tilattavissa verkkokaupassa, mutta on tilapäisesti loppunut varastolta kesken tilausprosessin, ilmoitetaan asiakkaalle viipymättä. Asiakas saa" Vajaa toimitus"- ilmoitusviestin ja toimintaohjeet sähköpostiinsa tilauksen loppuun viemiseksi. Asiakas voi viestin mukana saapuvan linkin kautta valita haluamansa tuotteet alkuperäiseltä tilaukselta edelleen tilattaviksi tai perua vajaan toimituksen kokonaan. Tokmanni ei toimita tuotteita jälkilähetyksinä.

Tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen sähköpostitse ensin tilausilmoitus ja myöhemmin tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot.
Asiakkaan tulee tarkistaa  tilausvahvistukseen merkittyjen tietojen oikeellisuus. Tokmanni-verkkokauppaan rekisteröitynyt  Asiakas voi tarkistaa tilauksen sisällön ja  tilaushistoriansa kirjautumalla verkkokaupassa omille sivuille. Tokmanni pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä.
Toimitustavat ja -kulut

Toimitustavat ja toimituskulut

Tilaus toimitetaan Asiakkaalle pakettina joko Asiakkaan valitsemaan verkkokaupan noutomyymälään tai Postin toimipisteeseen Asiakkaan ilmoittaman Suomessa sijaitsevan postiosoitteen perusteella tai erillisellä kuljetuksella.
Toimitukset, joiden mitat ylittävät noutopisteiden asettamat rajat, toimitetaan aina Postin Kotiinkuljetuksella asiakkaalle erillisen ja ilmoitetun hinnoittelun mukaan. Suurikokoisilla tuotteilla voi olla toimitustapana myös  "Vain myymälänouto". 
Tuotteet on merkitty verkkokaupassa "Vain Postin kotiinkuljetus"  tai " Vain myymälänouto"- tekstillä.

Mikäli Asiakas on valinnut toimitustavaksi postinoudon, lähettää Posti Asiakkaalle Asiakkaan yhteystietoja käyttäen joko tekstiviestillä tai sähköpostilla tiedon lähetyksen saapumisesta, minkä jälkeen tilaus on noudettavissa.
Kun toimitustapana on maksuton myymälänouto verkkokaupan noutomyymälöistä, asiakas saa tekstiviestillä ilmoitusviestin, jolla paketti on noudettavissa Asiakkaan valitsemasta myymälästä.

Kotiinkuljetuksessa toimitetaan paketit suoraan Asiakkaan kotiin. Tilauksentoimittaja sopii Asiakkaan kanssa toimituksen tuontiajankohdan puhelimitse käyttäen Asiakkaan ilmoittamaa puhelinnumeroa. Postin ilmoittamat kotiinkuljetuksen ohjeet ja ehdot löytyvät Postin omilta kotisivuilta.

Tokmanni pyrkii toimittamaan tilaushetkellä varastossa olevat tuotteet Asiakkaalle noin 2-4 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Tokmanni ei ole vastuussa,  jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan siksi, että Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Tokmannin Tokmanni-verkkokaupalle tai laiminlyö velvollisuutensa ilmoittaa ja päivittää muuttuneet yhteystietonsa  tai ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä häntä tavoiteta.

Asiakkaalta peritään tilauksen yhteydessä eriteltävät  toimituskulut jokaisesta tilauksesta. Toimituskulun suuruuteen vaikuttavat tilauksen arvo, tuotteen koko ja paino sekä valittu toimitustapa. Tarkemmat toimitustavat ja -kulut on esitelty Tokmanni-verkkokaupan verkkosivuilla kohdassa "Toimitustavat ja -kulut".

Maksaminen

Maksaminen tehdään tilauksen lopussa. Kun maksutapahtuma on hyväksytty onnistuneesti,  asiakaan tilaus etenee käsittely- ja toimitusvaiheeseen.

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä verkkomaksuna tililtä tai luottokortilta taikka  Tokmannin yhteistyökumppanin myöntämillä maksutavoilla, joita ovat lasku ja osamaksu.
Seuraavien pankkien verkkomaksutunnuksilla voi maksaa Tokmanni-verkkokaupassa: Nordea Solo, Sampo Pankki verkkomaksu, S-pankki, OP Pankki, Sp/Pop-maksu, Handelsbanken, Tapiola ja  Ålandsbanken.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla:

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Tokmannin Tokmanni-verkkokauppa  toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Checkout Finland Oy.

Checkout Finland Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Checkout Finland Oy on myös maksun saaja.

Checkout Finland Oy
y-tunnus:2196606-6
Varastokatu 3 A
33100 TAMPERE
p. 0800 552 010

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Checkout Finland Oy (2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Checkout Finland Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii  kuten perinteinen verkkomaksaminen.

14 päivän palautusoikeus

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. 

Asiakkaan tulee palauttaa tuote Tokmannin Tokmanni-verkkokaupan noutomyymälöihin tai postittaa maksuttomana  asiakaspalautuksena Tokmannille. Asiakkaan tulee  liittää palautettavaan tuotteeseen toimituksen yhteydessä saamansa palautuslomake  täytettynä. Tokmanni ei vastaanota postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Tokmannilla on oikeus pidättää palautettavasta summasta tuotteen toimituksesta ja palautuksesta aiheutuneet kustannukset.

Palautusoikeuden käyttämisen edellytyksenä on, että tuotteessa ei ole käytön jälkiä, tuote on alkuperäispakkauksessaan, tuotteen laput ovat kiinni  ja tuote on myytävissä edelleen.

Tokmanni hyvittää palautettujen tuotteiden arvon 14 vuorokauden kuluessa, kun verkkokauppa on vastaanottanut myyntikuntoisen tuotepalautuksen. Asiakkaalle palautettava maksu suoritetaan samalla maksutavalla, jota tilauksella on käytetty. Jos tuotteet on tilattu laskulla tai osamaksulla, saapuvan laskun voi hävittää. Osapalautuksissa Asiakkaalle lähetetään uusi lasku josta on vähennetty palautetun tuotteen hinta. 


Palautuksen logistiikkakulut

Ilmainen palautusoikeus ei koske kotoa noudettavia tuotteita. Tokmannilla on oikeus pidättää palautuksesta aiheutuneet logistiikkakulut palautettavasta summasta. Asiakkaalla on mahdollisuus myös itse toimittaa tuote Tokmannin Oulun Jukolan myymälään, jolloin mahdollista logistiikkakulua ei veloiteta.

Virheelliset toimitukset tai reklamaatiot

Vastaanotettuaan toimituksen Asiakkaan tulee tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli Asiakas havaitsee virheen tilauksessa tai tuotteessa, Asiakkaan tulee välittömästi ja viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ilmoittaa siitä Tokmannin Tokmanni-verkkokaupan asiakaspalveluun avoinna arkisin klo 9-18 p.020 33 1415, s-posti: asiakaspalvelu@tokmanni.fi tai tehdä ilmoitus asiasta Tokmanni-verkkokaupan etusivun palautelomakkeen kautta.

Takuu-asiat

Tokmannin verkkokaupan tuotteilla on osalla takuu. Takuuaika näkyy läheteluettelossa ja luettelo toimii takuutodistuksena. Takuuasiat on esitelty Tokmannin verkkokaupan sivulla kohdassa "Usein kysyttyä, 5. Palauttaminen ja virheelliset toimitukset."

 

Ylivoimainen este, Force majeure- tilanteet

Tokmanni ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Tokmannin  vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa Tokmanni noudattaa verkkokaupassa velvollisuuksiaan niin nopeasti, kuin se on kuvatunlaisessa tilanteessa mahdollista  otettuaan ensin yhteyttä Asiakkaaseen ja varmistuttuaan, haluaako Asiakas yhä vastaanottaa tilauksen.

 

Lainsäädäntö ja riita-asiat

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat mahdolliset erimielisyydet. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus osoittaa tästä sopimuksesta aiheutuneet erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Asiakkaan tulee ottaa yhteys ennen käsittelyä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvasta riidasta johtuen, asiakas voi nostaa kanteen Tokmanni Oy:tä vastaan Tokmannin kotipaikan käräjäoikeudessa. Asiakas voi viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden ratkaistavaksi.

Yhteystiedot

Asiakasta kehotetaan kääntymään verkkokauppakysymyksissä tai ongelmatilanteissa Tokmannin verkkokaupan asiakaspalvelun puoleen. Asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 9–18 p.020 33 1415, sähköposti: asiakaspalvelu@tokmanni.fi. Tuotevinkkejä, palautetta, toiveita ja ehdotuksia voi antaa myös Tokmanni-verkkokaupan etusivun palautelomakkeen kautta.

 

Tilaa Tokmannin tarjouskirje!

Piiloita tämä jatkossa