Verkkokaupan sopimusehdot

Tervetuloa ostoksille Tokmanni Oy:n verkkokauppaan! Nämä ehdot ovat Tokmannin verkkokaupan sopimusehdot, joita sovelletaan Tokmanni Oy:n ja asiakkaan välillä.

Yleiset ehdot

Tokmannin verkkokaupassa voivat asioida kaikki Suomessa vakituisesti asuvat kuluttaja-asiakkaat. Alle 18-vuotiaan tilauksessa täytyy olla huoltajan suostumus. Alle 16-vuotiaat eivät voi tehdä ostoksia Tokmannin verkkokaupassa henkilötietojen keräämistä koskevien säädösten vuoksi. Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Tiedot rekisteröitymisestä, asiakastiedoista ja tehdyistä tilauksista välitetään tilaajan henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen. Tilauksien noutoilmoitukset lähetetään tilaajan/vastaanottajan matkapuhelinnumeroon tekstiviestinä.

Sopimusehdot sitovat verkkokaupasta tilauksen tehnyttä henkilöä (”asiakas”) sen jälkeen, kun asiakas on tilaamisen yhteydessä lukenut ja hyväksynyt sopimusehdot “Lisätiedot” – kentässä merkitsemällä raksin kohtaan “Olen lukenut ja hyväksyn sopimusehdot”.

Asiakas vastaa siitä, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa ja käydä läpi tilauksensa tietojen oikeellisuus kaikilta osin ennen tilaamista ja maksamista. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas vastaanottaa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa Tokmannin verkkokaupalta.

 

Verkkokaupassa asiointi

Asiakas voi tilata Tokmannin verkkokaupassa tuotteita rekisteröityneenä asiakkaana tai ilman rekisteröitymistä. Mikäli asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättömänä tilaajana, asiakkaan on annettava kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tilaajatiedot, jotta tilaus voidaan toimittaa asiakkaalle.

Rekisteröitynyt asiakas saa sähköpostiinsa rekisteröintivahvistus-viestin, jossa näkyy asiakkaan itse valitsema käyttäjätunnus, jolla asiakas kirjautuu Tokmannin verkkokauppaan. Asiakas määrittää itse salasanan rekisteröitymisen yhteydessä. Asiakkaan vastuulla on pitää käyttäjätunnus ja salasana tallessa sekä suojattuina väärinkäytöksien ehkäisemiseksi.

Tilaamisen edellytyksenä on asiakkaan toimiva sähköpostiosoite, johon lähetetään tilaukseen liittyvät tilausviestit, joita ovat: Tilausilmoitus, Tilausvahvistus ja Toimitusvahvistus.

 

Verkkokauppatuotteiden hinnat

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitusmaksuja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa. Toimitusmaksut määräytyvät valitun toimitustavan mukaan. Toimitustavat ja -maksut on esitelty Tokmannin verkkokaupan verkkosivuilla www.tokmanni.fi kohdassa “Näin ostat Tokmannin verkkokaupasta”.

Tokmannin verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja. Tokmannilla on oikeus tarkistaa asiakkaan saamia alennuksia verkkokauppaostoksista, jos asiakas palauttaa tilaukselta tuotteita. Tokmanni pyrkii esittämään kaikki hinnat verkkokaupassa oikein ja ajantasaisesti, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetieto, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido Tokmannia.

 

Verkkokauppatuotteiden saatavuus

Tokmanni tarjoaa verkkokaupassaan monipuolisen valikoiman tuotteita, joiden valmistusmäärät ja saatavuus kuitenkin vaihtelevat. Tokmanni ei myönnä mitään takuita verkkokaupassa myytävien tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Osa tuotteista on sesonkituotteita tai muutoin sellaisia tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Vakiovalikoimaan kuuluvat tuotteet voivat tuotannollisista syistä loppua varastolta. Tokmanni pyrkii pitämään verkkokaupassa oikeat ja ajantasaiset tiedot tuotteiden saatavuudesta.

Tuotteesta, joka on ollut tilattavissa verkkokaupassa, mutta on tilapäisesti loppunut varastolta kesken tilausprosessin, ilmoitetaan asiakkaalle viipymättä. Asiakas saa ilmoitusviestin “Valitettavasti kaikkia tilaamiasi tuotteita ei voida toimittaa” ja toimintaohjeet sähköpostiinsa tilauksen loppuun viemiseksi. Asiakas voi viestin mukana saapuvan linkin kautta valita haluamansa tuotteet alkuperäiseltä tilaukselta edelleen tilattaviksi tai perua vajaan toimituksen kokonaan. Tokmanni ei toimita tuotteita jälkilähetyksinä.

 

Tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen sähköpostitse ensin tilausilmoitus ja myöhemmin tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan tulee tarkistaa tilausvahvistukseen merkittyjen tietojen oikeellisuus. Tokmannin verkkokauppaan rekisteröitynyt asiakas voi tarkistaa tilauksen sisällön ja tilaushistoriansa kirjautumalla verkkokaupassa omille sivuilleen. Tokmanni pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä.

 

Toimitustavat ja toimitusmaksut

Tilaus toimitetaan asiakkaalle pakettina joko asiakkaan valitsemaan verkkokaupan noutomyymälään tai Postin toimipisteeseen asiakkaan ilmoittaman Suomessa sijaitsevan postiosoitteen perusteella tai erillisellä kuljetuksella. Tokmanni pyrkii toimittamaan tilaushetkellä varastossa olevat tuotteet asiakkaalle noin 2-4 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Tokmanni ei ole vastuussa, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan siksi, että asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Tokmannin verkkokaupalle tai laiminlyö velvollisuutensa ilmoittaa ja päivittää muuttuneet yhteystietonsa, tai ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä häntä tavoiteta.

Asiakkaalta peritään tilauksen yhteydessä eriteltävät toimitusmaksut jokaisesta tilauksesta. Toimitusmaksun suuruuteen vaikuttavat tilauksen arvo, tuotteen koko ja paino sekä valittu toimitustapa. Tarkemmat toimitustavat ja -kulut on esitelty Tokmannin verkkokaupan verkkosivuilla kohdassa “Näin ostat Tokmannin verkkokaupasta”.

 

Maksaminen

Tuotteet ja niiden toimittamisesta aiheutuneet maksut maksetaan tilauksen yhteydessä verkkomaksuna tililtä tai luottokortilta tai Tokmannin yhteistyökumppanin myöntämillä maksutavoilla, joita ovat lasku ja erämaksu. Seuraavilla maksutavoilla voi maksaa Tokmannin verkkokaupassa: Pivo siirto, Masterpass, Mobile Pay, OP, Nordea, Handelsbanken, POP Pankki, Aktia, Säästöpankki, SP, S-Pankki, Ålandsbanken, Danske Bank, Visa, Visa Electron, Mastercard, Jousto, Resurs Bank Lasku, Resurs Bank Osamaksu ja Tokmanni-Tili.

Maksuihin liittyvistä reklamaatioista vastaa Checkout Finland Oy.

Checkout Finland Oy
y-tunnus:2196606-6
Varastokatu 3 A
33100 TAMPERE
p. 0800 552 010

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Checkout Finland Oy (2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Checkout Finland Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii kuten perinteinen verkkomaksaminen.

 

14 päivän palautusoikeus

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakkaan tulee palauttaa tuote Tokmannin myymälään tai postittaa asiakaspalautuksena Tokmannille. Tokmanni ei vastaanota postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Tokmanni ei peri palautuskuluja. Tokmanni hyvittää palautettujen tuotteiden arvon 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun verkkokauppa on vastaanottanut tuotepalautuksen tai asiakas on palautuskuitilla osoittanut palauttaneensa tuotteen. Asiakkaalle palautettava maksu suoritetaan samalla maksutavalla, jota tilauksella on käytetty. Jos tuotteet on tilattu laskulla tai osamaksulla, saapuvan laskun voi hävittää. Osapalautuksissa asiakkaalle lähetetään uusi lasku, josta on vähennetty palautetun tuotteen hinta.

 

Virheelliset toimitukset ja reklamaatiot

Vastaanotettuaan toimituksen, asiakkaan tulee tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli asiakas havaitsee virheen tilauksessa tai tuotteessa, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä Tokmannin verkkokaupan asiakaspalveluun, joka on avoinna arkisin klo 9-18 p. 020 33 1415, s-posti: asiakaspalvelu@tokmanni.fi tai tehdä ilmoitus asiasta Tokmannin verkkokaupan etusivun Asiakaspalvelu –kohdasta löytyvän palautelomakkeen kautta tai Tokmanni-myymälään.

 

Takuuasiat

Kaikilla Tokmannin myymillä tuotteilla on lakisääteinen virhevastuu. Osalla tuotteista on myös vaihtotakuu ja valmistajan takuu, sekä yleinen käyttötakuu. Takuu kattaa tuotteen materiaali- ja valmistusvirheet. Takuu on voimassa myös 14 päivän palautusoikeuden jälkeen, mikäli tuotteessa ilmenee vikaa myöhemmin asianmukaisesta käytöstä huolimatta. Takuukorjaus tai -vaihto ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

Kaikissa 14 päivän jälkeen tapahtuvissa palautuksissa suosittelemme kääntymään myymälöidemme puoleen tai ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme Tokmannin verkkokaupan etusivun palautelinkin kautta, sähköpostitse asiakaspalvelu@tokmanni.fi tai puhelimitse 020 33 1415 (ma–pe 9.00–18.00).

Vaihtotakuu, käyttötakuu:

  1. Mikäli olet käyttänyt tuotetta asianmukaisesti ja huomaat siinä käyttövian, toimita tuote ensisijaisesti myymäläämme tai vaihtoehtoisesti postita tuote Tokmannille.
  2. Liitä mukaan yhteystietosi sekä mahdollinen ostokuitti tai tilauserittely. Tilauserittelyn voit tulostaa myös kirjautumalla omiin tietoihisi Tokmannin verkkokaupassa.
  3. Postipalautuksessa osoitteemme on SOPIMUSTUNNUS 632476 Tokmanni, Tokmannin verkkokauppaa. Porttisuontie 4, 01200 VANTAA. Mikäli käytät postia, pakkaa tuotteet huolellisesti, jotta ne kestävät kuljetuksen tuoman rasituksen.
  4. Vaihtotakuun alainen tuote vaihdetaan myymälässä uuteen, mikäli tuote kuuluu myymälävalikoimaan. Myös Tokmannin verkkokauppa voi toimittaa vaihtotakuutuotteen tilalle uuden, mikäli tuotetta on verkkokaupassa saatavilla.
  5. Tarkastamme tuotteet ja ilmoitetut viat. Toimitamme asiakkaalle takuuhuolletun ja korjatun / vaihtotakuutuotteen takaisin veloituksetta myymälään tai postiin.
  6. Mikäli tuotetta ei voida korjata tai vaihtaa, hyvitämme tuotteen rahapalautuksena käyttämällesi maksutavalle.
  7. Jos tuote on rikkoutunut vääränlaisen käytön vuoksi, tai siinä ei havaita ilmoitettua vikaa, otamme yhteyttä. Toimitamme tuotteen takaisin asiakkaan niin halutessa; mahdolliset tarkastuskulut sekä logistiikka- ja käsittelykulut voidaan periä asiakkaalta.

 

Henkilötietojen käsittely

Käsittelemme asiakastietojasi luottamuksellisesti. Tarkan kuvauksen asiakastietojen käsittelystä löydät Tokmannin verkkokaupan rekisteriselosteesta. Välitämme tilaustietoja ulkopuolisille toimijoille vain, jos tilaat tuotteita, jotka toimitetaan suoraan tavarantoimittajaltamme sinulle – ja tässäkin tapauksessa tietojesi käsittelyä ohjaa sopimuksemme tavarantoimittajamme kanssa. Alle 16-vuotiaat eivät voi tehdä ostoksia Tokmannin verkkokaupassa, joten emme kerää asiakastietoja alle 16-vuotiaista asiakkaista.

 

Evästeet

Tokmanni.fi käyttää evästeitä, jotka keräävät tietoa istuntoa ja ostoja koskien. Tietojen avulla voimme tarjota juuri sinulle suunnattuja tarjouksia, tuotenostoja ja sisältöjä. Emme kuitenkaan pysty yhdistämään näitä tietoja suoraan sinuun, mikäli selailet sivustolla ilman kirjautumista.

Kaikkia tietoja käsitellään ja säilytetään EU tietosuojadirektiivin sekä 25.5.2018 alkaen voimaanastuvan EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisesti. Näin ollen sinulta keräämiämme henkilötietoja säilytetään vain Euroopan talousalueella (“ETA”) ja tiedotamme sinua asianmukaisesti, mikäli tietoja siirretään muualle. Meitä myös koskee velvollisuus ilmoittaa tietosuojaloukkauksista. Tietojen säilytysaika on 5 vuotta.

Voit myös olla hyväksymättä evästeitä. Ota kuitenkin huomioon, että evästeiden estäminen saattaa vaikuttaa mahdollisuuksiisi käyttää verkkosivustoamme. Voit hallita itse evästeitä selaimesi asetuksista tai muuttaa selainasetuksista istuntosi salaiseksi.

 

Tokmannin verkkokaupassa maksamisen turvallisuus

Tokmannin verkkokaupassa maksaminen tapahtuu aina salatussa SSL-yhteydessä, joka suojaa Internet-yhteyden asiakkaan tietokoneen ja kaupan välillä. Salauksen merkiksi selainikkunan alapalkissa on suljetun lukon kuva. Kaksoisklikkaamalla lukkoa voit tarkastaa, että sivu kuuluu käyttämällesi pankille. Jossain tapauksissa yhteys voi olla suojattu, vaikka suljetun lukon kuva ei näkyisikään. Asian voi tarkistaa viemällä kursorin sivulle ja klikkaamalla hiiren kakkospainiketta:

  1. Valitse valikosta Ominaisuudet/ engl. Properties (Internet Explorer) tai Näytä sivun tiedot (Mozilla Firefox).
  2. Yhteys/Connection-kentässä on ilmoitettu, onko yhteys suojattu.

Maksaessasi Tokmannin verkkokaupassa Master Card- tai Visa-luottokortilla, järjestelmä ohjaa sinut Luottokunnan palveluun tekemään varmennuksen. Maksussa voidaan käyttää myös Verified by Visa ja MasterCard SecureCode -todentamisjärjestelmiä maksutapahtuman turvallisuuden varmistamiseksi, mikäli nämä ominaisuudet kuuluvat maksukorttiisi.
Varmennus suoritetaan omilla henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai tätä varten olemassa olevalla salasanalla. Lisätietoa löydät Luottokunnan omilta sivuilta.

Verkkomaksupalveluun siirryttäessä kannattaa varmistaa, että Internet-osoite alkaa osoiterivillä muodossa ‘https://’. Tämä tarkoittaa, että yhteys on suojattu. ‘Http://’-alkuinen Internet- osoite ei ole suojattu.

Asiakasturvallisuuden vuoksi Tokmannin verkkokauppa ei tallenna maksukortin korttinumeroa missään vaiheessa minimoidakseen ulkopuolisen väärinkäytön mahdollisuuden. Maksupalvelut on aina suojattu SSL-salaustekniikalla.

 

Käyttämäni tietokone on yhteiskäytössä

Suosittelemme yhteiskäytössä olevan tietokoneen (esimerkiksi kirjastot tai muut julkiset tilat) välimuistin ja sivuhistorian tyhjentämistä lopettaessasi asioimisen verkkokaupassa. Sulje vielä lopuksi selain.

 

Ylivoimainen este, Force majeure –tilanteet

Tokmanni ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Tokmannin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa Tokmanni noudattaa verkkokaupassa velvollisuuksiaan niin nopeasti, kuin se on kuvatunlaisessa tilanteessa mahdollista otettuaan ensin yhteyttä asiakkaaseen ja varmistuttuaan, haluaako asiakas yhä vastaanottaa tilauksen.

 

Lainsäädäntö ja riita-asiat

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat mahdolliset erimielisyydet. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus osoittaa tästä sopimuksesta aiheutuneet erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Asiakkaan tulee ottaa yhteys ennen käsittelyä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvasta riidasta johtuen, asiakas voi nostaa kanteen Tokmanni Oy:tä vastaan Tokmannin kotipaikan käräjäoikeudessa. Asiakas voi viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden ratkaistavaksi.

 

Yhteystiedot

Asiakasta kehotetaan kääntymään verkkokauppakysymyksissä tai ongelmatilanteissa Tokmannin verkkokaupan asiakaspalvelun puoleen. Asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 9–18 p. 020 33 1415, sähköposti: asiakaspalvelu@tokmanni.fi. Tuotevinkkejä, palautetta, toiveita ja ehdotuksia voi antaa myös Tokmannin verkkokaupan etusivun palautelomakkeen kautta.