Usein kysyttyä

1. Rekisteröityminen ja kirjautuminen
2. Asiakaspalvelu ja omat tiedot
3. Tuotteet, tilaaminen ja maksaminen
4. Toimitukset ja lähetyksen seuranta
5. Palauttaminen ja virheelliset toimitukset
6. Tokmannin verkkosivut ja tekniset vaatimukset
7. Tokmannin myymälät

 

1. Rekisteröityminen ja kirjautuminen


Miksi rekisteröityä Tokmannin verkkokauppaan?

Rekisteröityneenä asiakkaana saat  ajankohtaisia tarjouksia ja etuja suoraan sähköpostiisi. Voit lisätä asiakastietoihisi omia kiinnostuksen kohteita verkkokauppavalikoimastamme  ja saada  juuri niihin liittyviä ajankohtaisia tarjouksia.

Rekisteröityneenä asiakkaana  tilaushistoriasi säilyy omissa tiedoissasi, joista tuotteita on helppo käydä katsomassa ja poimia niitä uudelleen seuraavalle tilaukselle.

Uutta tilausta tehdessäsi rekisteröitymisen yhteydessä kertaalleen täytetyt henkilötietosi tulevat automaattisesti tilauksen pohjaksi, eikä osoite- tai muita henkilötietoja tarvitse lisätä uudelleen. Tämä nopeuttaa seuraavaa tilausta ja tekee asioinnista Tokmannin verkkokaupassa entistä vaivattomampaa.

Voiko Tokmannin verkkokaupasta ostaa ilman rekisteröitymistä?
Voit tilata Tokmannin verkkokaupasta myös ilman rekisteröitymistä. Tällöin et voi kuitenkaan tarkastella tilaushistoriaasi jälkeenpäin, eikä tilaustiedoista voida luoda automaattista pohjaa seuraavaa tilauskertaa varten.

Mitä teen, jos en muista käyttäjätunnusta tai salasanaa?
Tokmannin verkkokaupan etusivulla klikkaamalla painiketta Salasana unohtunut saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta pääset määrittelemään salasanasi uudelleen. Sähköpostisi tulee olla aktiivinen ja sama, jota käytit ensimmäiseen rekisteröitymiseen.

Jos unohdat kaikki asiakastietosi, eikä rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite ole enää toiminnassa, suosittelemme uuden tilin perustamista verkkokauppaan.

2. Asiakaspalvelu ja omat tiedot


Mitkä ovat Tokmannin asiakaspalvelun yhteystiedot?

Saat yhteyden asiakaspalveluumme sähköisellä palautelomakkeella, sähköpostitse asiakaspalvelu@tokmanni.fi ja puhelimitse puh. 020 33 1415 (ma–pe klo 9.00–18.00).

Miten voin antaa palautetta?
Olemme kiitollisia asiakaspalautteesta. Saat yhteyden asiakaspalveluumme sähköisellä palautelomakkeella, sähköpostitse asiakaspalvelu@tokmanni.fi ja puhelimitse puh. 020 33 1415 (ma–pe klo 9.00–18.00).

Keneltä saan apua teknisissä kysymyksissä?
Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme palautelinkin kautta. Ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse asiakaspalvelu@tokmanni.fi ja puhelimitse 020 33 1415 (ma–pe klo 9.00–18.00).

Miten teen osoitteenmuutoksen?
Rekisteröityneenä asiakkaana voit päivittää yhteystietojasi kirjautumalla Tokmannin verkkokauppaan ja tekemällä tarvittavat muutokset kohdassa Omat tiedot. Muista painaa Tallenna-painiketta lopuksi.

Voit myös lähettää muuttuneet yhteystietosi palautelinkin kautta tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@tokmanni.fi.

3. Tuotteet, tilaaminen ja maksaminen


Millainen tuotevalikoima Tokmannin verkkokaupassa on?

Verkkokauppamme  tuotevalikoima koostuu pääasiassa Tokmanni-konsernin myymälöissä myytävistä tavaratalotuotteista. Mieluisia verkkokauppatuotteita voit käydä ostamassa myös myymälöistämme kautta maan.

Verkkosivujen Tuotehaku-toiminnolla voit etsiä tiettyjä tuotteita ja tuotemerkkejä. Voit lajitella tuotteita uutuus- ja hintajärjestykseen.

Voit ehdottaa valikoimiimme tuotteita palautelomakkeen avulla valitsemalla lomakkeen alasvetovalikosta kohta Ehdota tuotetta valikoimaan.

Kuka voi tehdä ostoksia verkkokaupassa?
Tokmannin verkkokaupasta voi tilata kuka tahansa, milloin tahansa. Verkkokauppa-asioinnissa tilaajan perustietojen, kuten nimen ja osoitteen, lisäksi tarvitaan vain toimiva, henkilökohtainen sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Matkapuhelinnumero tulee olla käytössä tekstiviestinä saapuvaa noutoilmoitusta varten.
 
Alle 15-vuotiaan tilauksesta vastaa aina tilaajan holhooja. Laskulla tilaavien asiakkaiden  tulee olla täysi-ikäisiä. Laskulla tilatessa tilaustietoihin kirjattavan postiosoitteen tulee olla maksajan henkilökohtainen, voimassaoleva kotiosoite, joka on kirjattu väestötietorekisteriin.

Verkkomaksuissa käytetään henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia tai pankki- tai luottokorttia.
 
Verkkomaksuasiakkaat voivat valita postitoimituksissa ja kotiinkuljetuksissa vaihtoehtoisen toimitusosoitteen vakituisen osoitteen lisäksi. Tilaukselle voi aina valita toimitustavaksi maksuttoman myymälänoudon kaikista myymälöistämmeympäri Suomen.

Laskuasiakkaiden postitoimitukset ja kotiinkuljetukset toimitetaan vain maksajan omaan osoitteeseen tai sitä lähinnä sijaitsevan postin noutopisteeseen. Verkkomaksuasiakkaat voivat valita postitoimituksissa ja kotiinkuljetuksissa vaihtoehtoisen toimitusosoitteen vakituisen osoitteen lisäksi. Tilaukselle voi aina valita toimitustavaksi maksuttoman myymälänoudon kaikista myymälöistämme.

Miten verkkokaupasta voi ostaa ja maksaa?
Kun olet löytänyt haluamasi tuotteen selaamalla tuotteita tai tuotehaun avulla, avaa tuotesivu klikkaamalla tuotteen nimeä. Valitse tuotteelle  kappalemäärä sekä mahdollinen koko ja väri.  Siirrä tuote ostoskoriin klikkaamalla Siirrä ostoskoriin -painiketta. Ostoskorin saat näkyviin viemällä hiiren osoittimen yläreunan Ostoskori-kuvakkeen päälle. Lisäämäsi tuotteet näkyvät ostoskorissa. Voit seurata summaa tuotteita lisätessä.

Ostoksia voit maksaa

1. Verkkomaksuna omassa verkkopankissasi
2. Korttimaksuna tilaamisen yhteydessä Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard ja Debit MasterCard -korteilla.
3. Laskulla. 
- Laskulla tilatessasi voit maksaa ostoksesi joko kerralla tai pienemmissä erissä. Lasku lähetetään tilaajan sähköpostiin tilauksen toimituksen jälkeen.

Kun käytössäsi on oman pankkisi verkkopankkitunnukset ja maksat Tokmannin verkkokaupan ostoksia, siirryt sivuiltamme hetkeksi verkkopankkiin ja maksat tilauksesi suoraan omalta tililtäsi. Maksutapahtuman näet verkkopankin tilitiedoista. Klikkaa aina maksun suoritettuasi Palaa myyjän palveluun -kuvaketta verkkopankissasi, jotta maksu rekisteröityy myös Tokmannin verkkokauppaan. 

Maksutietojen välitys asiakkaan ja pankin välillä on aina turvallista.  Maksutiedot suojataan SSL-salausmenetelmällä, joka mahdollistaa yhteyden vahvan salaamisen yksittäisen käyttäjän Internet-selaimen ja palveluntarjoajan Internet-palvelimen välillä.

Korttimaksuissa valitse käytettävän korttipalvelun kuvake, jonka jälkeen sinut ohjataan turvalliseen korttimaksamiseen Netsin palvelun sivulle. 

Voit suorittaa korttimaksun myös Visa Electron -kortilla, mikäli korttiin on liitetty verkkomaksuominaisuus omassa pankissasi. Ota yhteyttä pankkiisi, mikäli ominaisuutta ei ole liitetty maksukorttiin. 

Maksatpa tilauksesi Visalla, MasterCardilla tai Visa Electronilla, ostaminen on aina turvallista. Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan. Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Kortinmyöntäjästä riippuen voit tarvita pankkitunnuksia vahvistaaksesi korttimaksun. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä pankkisi asiakaspalveluun.

Voinko maksaa tilauksen laskulla/erämaksulla?
Suomessa asuvat täysi-ikäiset asiakkaat voivat tilata tuotteita laskulle ja maksaa laskun joko kerralla tai erissä erämaksuna. Lasku toimitetaan erillisenä kirjeenä. Maksuaikaa on 14 päivää alkaen siitä päivästä, kun saat ilmoituksen noudettavissa olevasta paketista.

Laskulla tilatessasi voit maksaa ostoksesi joko kerralla tai pienemmissä erissä erämaksulla. Lasku lähetetään myöhemmin paketin saapumisen jälkeen.

Erämaksussa laskulla näkyy suoritettava ensimmäinen maksuerä, sekä tulevat  maksuerät ja eräpäivät.

Laskuasiakkaan tulee ilmoittaa henkilötunnuksensa Tokmannin verkkokaupassa tilauksen yhteydessä sille varattuun kenttään.

Tuotteita ei voi tilata laskulla, jos tilaat tuotteet jollekin toiselle,  tai olet antanut toimitusosoitteeksi jonkun muun kuin väestörekisterissä olevan osoitteesi.

Voinko maksaa postiennakolla?
Valitettavasti emme  lähetä paketteja postiennakolla. Tokmannin verkkokaupan maksutapoina toimivat verkkomaksu pankin verkkopankkitunnuksilla, korttimaksu  heti tilaamisen yhteydessä ja tilaaminen laskulle, jolloin lasku lähetetään sähköpostiin myöhemmin paketin saapumisen jälkeen.

Minulla on Tokmannin lahjakortti. Voinko maksaa sillä verkko-ostokseni?
Lahjakortilla voi maksaa ostoksia kaikissa Tokmanni-konsernin myymälöissä kautta maan. Toistaiseksi Tokmannin verkkokaupassa ei ole mahdollista käyttää lahjakorttia maksuvälineenä.

Voiko ostoilla kerryttää erityisiä bonuksia tai pisteitä?
Tokmannin verkkokaupassa ei toistaiseksi ole käytössä bonusjärjestelmää, joka kerryttäisi pisteitä tai bonuksia ostoista.

Voiko tilauksen tehdä puhelimitse, yhteydenottolomakkeen tai sähköpostin kautta?
Asiakaspalvelumme ei vastaanota tilauksia puhelimitse tai sähköpostipyyntöinä tietoturvasyistä.

Voiko tilauksia yhdistää?
Valitettavasti emme voi yhdistää eri tilauksia samaan pakettiin kuljetusteknisistä syistä. Jos et voi lunastaa tilaustasi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai puhelimitse mahdollisimman pian.

4. Toimitukset ja lähetyksen seuranta


Kuka on kirjeiden, pakettien ja kotiinkuljetuksen toimittaja?

Paketit toimitetaan Tokmannin logistiikkajärjestelmän kautta kaikkiin myymälöihimme tai Postin kuljetuspalveluiden kautta postikonttoreihin, Postin toimipisteisiin tai työpaikalle. Pakettien kotiinkuljetuksissa palveluntarjoajana toimii myös Posti.

Mihin verkkokauppa toimittaa tilauksia?
Tokmannin verkkokauppa toimittaa tilaukset veloituksetta asiakkaan valitsemaan myymälään. Paketin voi lunastaa myymälästä tekstiviestinä saapuvalla noutoilmoituksella. Muista ottaa mukaasi kuvallinen henkilöllisyystodistus.

Voit valita toimitustavaksi Postinoudon, jolloin lähetys toimitetaan tilaajan osoitteen perusteella postikonttoriin noudettavaksi. Kun paketti on noudettavissa, Posti lähettää tekstiviestinä noutoilmoituksen asiakkaan ilmoittamaan puhelinnumeroon. Tokmanni toimittaa paketteja myös SmartPost-pakettiautomaatteihin ja työpaikalle Postin palveluna. Tuotteiden kotiinkuljetus on mahdollinen Postin palveluna.

Voinko saada toimituksen toiseen osoitteeseen?
Maksaessasi verkkomaksulla tai kortilla heti tilaamisen yhteydessä,  voit valita tilaukselle vaihtoehtoisen  toimitusosoitteen tilausvaiheen lopussa. Lisää maksajan osoitetietojen rinnalle Toimitusosoite-kenttiin vaihtoehtoinen toimitusosoite.

Laskuasiakkailla  toimitus on mahdollinen vain maksajan omaan, voimassaolevaan kotiosoitteeseen, joka on ilmoitettu Väestörekisterikeskukselle.

Voiko verkkokaupasta tilata ulkomaille?
Lähetämme  toistaiseksi paketteja vain Suomeen.

Mitä toimitus maksaa?
Kun valitset toimitustavaksi myymälänoudon, toimitus on aina maksuton.

Postinoudoissa ja kotiinkuljetuksissa noudatamme Postin toimitushinnastoa:

  • Toimitus Postin toimipisteeseen tai postikonttoriin 3,90 euroa
  • Postin kotiinkuljetus 6,90 euroa
  • SmartPost pakettiautomaattitoimitus 3,90 euroa
  • Postin toimitus työpaikalle 6,90 euroa
  • Isokokoinen postipaketti postin noutopisteeseen 6,90 euroa
    (yli 120 x 60 x 60 cm, mutta alle 180 x 80 x 60 cm, paino alle 35 kg)
  • Isokokoinen postipaketti postin kotiinkuljetuksena 9,90 euroa
    (yli 120 x 60 x 60 cm, mutta alle 300 x 80 x 60 cm, paino alle 35 kg)
     
  • Postitoimituslisä on 49,90 euroa yli 35 kg painaville tai suurille/pitkille tuotteille/lähetyksille riippumatta tilauksen arvosta.


Aiheutuuko toimituksesta ylimääräisiä kuluja tai minimimaksuja?
Tokmannin verkkokauppatilaukseesi ei tule lisäkuluja, mikäli valitset tuotteen toimitustavaksi ilmaisen myymälänoudon mistä tahansa myymälästämme.

Postinoudoissa ja kotiinkuljetuksissa noudatamme Postin toimitushinnastoa.

Miten suurikokoiset tuotteet toimitetaan perille?
Suurikokoiset ja erityisen painavat tuotteet toimitetaan vain myymälöihimme tai Postin kotiinkuljetuksena suoraan tilaajan kotiovelle. Myymälänoudoissa saat tekstiviestinä noutoilmoituksen, jolla voit lunastaa paketin valitsemastasi myymälästä. Kotiinkuljetuksissa Posti ottaa suoraan yhteyttä asiakkaaseen sopiakseen toimituksen ajankohdasta.

Tuotteet, jotka on mahdollista noutaa vain myymälästä tai tilata Postiin kotiinkuljetuksella, erotat verkkokaupassa infotekstistä Vain myymälänouto tai Postin kotiinkuljetus.

Millaiset toimitusajat ovat, miten seuraan lähetystä ja kuinka noudan paketin?
Tokmanni-verkkokaupan toimitusajat ovat 2-4 arkipäivää tavaran varastotilanteesta riippuen. Jos toimitustapa on ilmainen myymälänouto, voit  tekstiviesti-ilmoituksen saatuasi noutaa paketin valitsemastasi myymälästä.

Jos noudat paketin myymälästämme, saat vastaanotetusta tilauksesta ensin tilausilmoituksen ja myöhemmin tilausvahvistuksen. Kun paketti on noudettavissa, saat tekstiviestinä ja sähköpostiisi noutoilmoituksen. Esitä tekstiviesti  myymälässä paketin vastaanottamisen yhteydessä. Muista ottaa mukaasi kuvallinen henkilöllisyystodistus!
Postinoudoissa noudatetaan Postin aukioloaikoja. Saapunut paketti on noudettavissa saapumisilmoituksen antopäivänä Postin aukioloaikoina.

Postilähetyksissä saat toimitusvahvistuksen yhteydessä sähköpostilla Postin lähetystunnuksen, jolla seuraat helposti pakettisi liikkumista Postin järjestelmässä. Kun tilaus on noudettavissa, Posti lähettää noutoilmoituksen tekstiviestinä puhelimeesi.

Kotiinkuljetuksissa saat sähköpostiisi lähetystunnuksen, jonka lisäksi  Posti ottaa Sinuun yhteyttä henkilökohtaisesti sopiakseen paketin toimituksen ajankohdasta tarpeidesi mukaan.

En ehdi odottamaan pakettia postin kautta, onko mahdollista käyttää pikatoimitusta?
Tokmannin verkkokauppatuotteiden toimitusaika on 2–4 arkipäivää. Postin kotiinkuljetus nopeuttaa paketin saapumista. Voit sopia postin kanssa toimitusosoitteesta ja kellonajasta yksilöllisten tarpeidesi mukaan.

Toistaiseksi Tokmannin verkkokauppa ei tarjoa Express- tai muita pikakuljetusvaihtoehtoja.

Huomioithan, että postitoimitus, SmartPost, toimitus työpaikalle ja Postin kotiinkuljetus ovat maksullisia. Toimituskulut näkyvät aina tilauksellasi eriteltynä.

Kuinka kauan paketteja säilytetään myymälöissä tai postissa? Voiko joku muu hakea paketin puolestani?
Myymälämme säilyttävät paketteja saapumisviikon lisäksi kaksi seuraavaa kokonaista viikkoa (ma–su).

Posti säilyttää paketteja 14 päivää. Postin pakettiautomaattiin lähetetyt paketit säilytetään 7 päivää.

Jos et pääse itse noutamaan pakettia, suosittelemme käyttämään Tokmannin verkkokaupan valtakirjaa tai Postin omaa valtakirjaa. Valtakirjalla toinen henkilö voi noutaa paketin puolestasi. Valtakirjan kaikki kohdat tulee täyttää ja noudon yhteydessä vaaditaan henkilöllisyystodistus sekä alkuperäinen noutokoodi joko Postiin tai myymälään.

Mikäli paketti jää kokonaan noutamatta, ota yhteyttä sähköpostilla asiakaspalveluumme, jotta voimme suorittaa rahapalautuksen mahdollisimman nopeasti asiakaspalvelu@tokmanni.fi.

Miksi tilausta ei ole toimitettu?
Jos olet tehnyt tilauksen rekisteröityneenä  asiakkaana, tarkista aluksi tilauksesi tilanne tilaushistoriasta kirjautumalla verkkokauppaan ja edelleen kohtaan Omat tiedot.

Tarkista  pankista, että maksu on veloitettu tililtäsi, mikäli maksutapanasi on ollut verkko- tai korttimaksu.

Varmista, että olet saanut tilausilmoituksen Tokmannin verkkokaupasta sähköpostiisi. Tärkeää! Tarkista myös roskaposti-kansiosi!

Mikäli et saa tilauksestasi mitään tietoja, tai toimitusvahvistuksen jälkeen tuotteita ei ole toimitettu viikon kuluessa, ota yhteyttä  asiakaspalveluumme välittömästi.

5. Palauttaminen ja virheelliset toimitukset


Voiko tuotteen vaihtaa? Onko tuotteilla palautusoikeutta?

Kaikilla Tokmannin verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on maksuton 14 päivän palautusoikeus. Emme toistaiseksi vaihda tuotteita.

Voit palauttaa tuotteen maksutta 14 päivän ajan myymälöihimme tai asiakaspalautuksena Postin kautta SOPIMUSTUNNUS 632476 Tokmanni. Jukolankuja 1-3, 90410 OULU. Ilmoita asiakaspalautuksen yhteydessä Postissa kyseessä olevan verkkokauppapalautus.

Jos postitat tuotepalautuksesi, tarkasta palautusohjeet paketin mukana tulevalta palautuslomakkeelta. Irrota osoitekorttitarra palautelomakkeelta ja liimaa paketin päälle. Laita palautuslomake palautettavan paketin sisään. Sulje paketti hyvin.

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia. Sinetöityjen pakkauksien tulee olla avaamattomia. Tuotteeseen liittyvät osat tulee liittää paketin mukaan. 

Verkkokaupan palautusoikeus EI koske:

  • Avattuja tai sinetöityjä CD-, DVD- tai Blu-Ray-levyjä tai tietokone- tai konsolipelejä
  • Mittatilaustavaroita, kuten metrimittaan ostettuja kankaita tai mattopaloja
  • Sanoma- tai aikakausilehtiä, mikäli niitä ei ole myyty puhelimitse myyjän aloitteesta
  • Nopeasti pilaantuvia tuotteita
  • Yksittäistilattuja ja kotiin kuljetettuja päivittäistavaroita, kuten kemikalio- ja hygieniatuotteita
  • Elintarvikkeita, sisältäen myös luontaistuotteet ja lemmikkieläinruoat


Miten palautus hyvitetään?

14 päivän aikana palautetut tuotteet hyvitetään luottokorttimaksuissa luottokortille, muissa maksutavoissa asiakkaan pankkitilille.

Laita palautuslomake palautettavan paketin sisään. Liimaa osoitekorttitarra palautuslomakkeelta palautettavan paketin päälle. Toimita paketti myymäläämme tai Postiin alkuperäispakkauksessaan normaalina asiakaspalautuksena.
 
Myymäläpalautuksissa henkilökuntamme käsittelee palautuksen palautuslomakkeelta. Summa palautuu tilille tai luotolle 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tarkista tiliotteesi.

Postin kautta toimitetut asiakaspalautukset palautuvat Tokmannille. Hyvitämme rahapalautuksen tilille tai luotolle 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. 

Tärkeää!

Saadut alennukset myönnetään tilaussumman perusteella. Mikäli alennukseen oikeuttava tilaussumma jää tuotepalautuksen jälkeen pienemmäksi kuin alennukseen oikeuttava summa, tilaajalla ei ole enää oikeutta alennuksiin. Saadut alennukset ja mahdolliset muut edut, kuten ilmaiset toimituskulut, vähennetään tilaajalle palautettavasta summasta. Mikäli palautus koskee tuotepaketin osaa tai tuotetta, jonka mukana on tullut ilmainen kylkiäinen, vähennetään tilaajan palautussummasta alun perin saadun edun arvo.


Miten tuotteen palautus tai vaihto tehdään käytännössä?
Voit palauttaa tuotteen maksutta 14 päivän ajan myymäläämme tai tehdä maksuttoman asiakaspalautuksen Postiin.

Myymäläpalautus 14  päivän kuluessa:

1. Täytä paketissa saamasi palautuslomake. Kirjaat syykoodit palautettaville tuotteille niille varattuun kenttään.

2. Tarkasta, että palautettavat tuotteet ovat myyntikuntoisia, ehjiä ja sinetöidyt pakkaukset avaamattomia.

3. Palauta paketti ja palautuslomake alkuperäispakkauksessaan myymäläämme infopisteelle tai kassalle. Myymälähenkilökuntamme käsittelee palautuksesi. Huomioithan, että paketin sisältö tarkastetaan, jotta tuotteet voidaan todeta käyttämättömiksi ja ehjiksi. Henkilökuntamme kirjaa tietosi palautuslomakkeelta  järjestelmään. 

4. Saat kassalta kuitin palautuksesta.

5. Palautettava summa näkyy tililläsi tai luotolla viimeistään 14 päivän kuluessa.

6. Palautukset 14 päivän aikana laskuasiakkailla, jos maksu on jo suoritettu ennen tuotepalautusta: Ota yhteyttä laskuttajan asiakaspalveluun rahapalautuksesta.


Postipalautus 14 päivän kuluessa:

1. Merkitse paketissa saamaasi palautuslomakkeelle, minkä tuotteen haluat palauttaa. 

2. Täytä palautuksen syykoodit.

3. Pakkaa tuote huolellisesti, jotta se ei vahingoitu matkalla. Tärkeää! Pyri pakkaamaan tuote alkuperäispakkaukseensa.

4. Irrota osoitekorttitarra ja kiinnitä se pakettiin, liitä täytetty palautuslomake paketin sisälle. Jätä paketti Postiin asiakaspalautuksena. Kotiinkuljetuspaketin voit palauttaa samalla tavalla Postiin.

5. Tarkista palautusosoite: SOPIMUSTUNNUS 632476 Tokmanni. Jukolankuja 1-3, 90410 OULU

6. Pyydä kuittaus palautuksestasi Postin tiskillä.

7. Hyvitys näkyy pankkitilillä tai luotolla viimeistään 14 päivän kuluessa.


Onko tuotteilla takuuta tai takuuhuoltoa?

Tuotteillamme on vaihto- ja valmistajan takuu, sekä yleinen käyttötakuu. Takuut ovat voimassa myös 14 päivän palautusoikeuden jälkeen, mikäli tuotteessa ilmenee vikaa myöhemmin asianmukaisesta käytöstä huolimatta.

Kaikissa 14 päivän jälkeen tapahtuvissa palautuksissa suosittelemme kääntymään myymälöidemme puoleen tai ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme Tokmanni-verkkokaupan etusivun palautelinkin kautta, sähköpostilla tai puhelimitse asiakaspalvelu@tokmanni.fi  p.  02033 1415 (ma - pe 9.00-18.009.00-18.00).

Vaihtotakuu, käyttötakuu:

1. Mikäli olet käyttänyt tuotetta asianmukaisesti ja huomaat siinä käyttövian, toimita tuote ensisijaisesti myymäläämme tai vaihtoehtoisesti postita tuote Tokmannille.

2. Liitä mukaan yhteystietosi ja mahdollinen ostokuitti tai tilauserittely. Tilauserittelyn voit tulostaa myös kirjautumalla omiin tietoihisi Tokmannin verkkokaupassa.

3. Postipalautuksessa osoitteemme on SOPIMUSTUNNUS 632476 Tokmanni. Jukolankuja 1-3, 90410 OULU.
Mikäli käytät postia, pakkaa tuotteet huolellisesti, jotta ne kestävät kuljetuksen tuoman rasituksen.

4. Vaihtotakuun alainen tuote vaihdetaan myymälässä uuteen, mikäli tuote kuuluu myymälävalikoimaan. Myös Tokmannin verkkokauppa voi toimittaa vaihtotakuutuotteen tilalle uuden, mikäli tuotetta on verkkokaupassa saatavilla.

5. Tarkastamme tuotteet ja ilmoitetut viat. Toimitamme asiakkaalle takuuhuolletun ja korjatun/vaihtotakuutuotteen takaisin veloituksetta myymälään tai Postiin.

6. Mikäli tuotetta ei voida korjata tai vaihtaa, hyvitämme tuotteen rahapalautuksena tilille tai luotolle ja saat siitä tiedon.

7. Jos tuote on rikkoutunut vääränlaisen käytön vuoksi, tai siinä ei havaita ilmoitettua vikaa, otamme yhteyttä. Toimitamme tuotteen takaisin asiakkaan niin halutessa ja ensisijaisesti myymälään. Vaihtoehtoisesti toimitamme tuotteen maksullisena lähetyksenä postiin, jolloin asiakas maksaa postimaksut noudon yhteydessä.

6. Tokmannin verkkosivut ja tekniset vaatimukset


Käyttääkö Tokmanni sivuillaan evästeitä (cookies)?

Kyllä, Tokmanni käyttää evästeitä sivustollaan. Myös omalla selaimellasi tulee olla evästeet käytössä kun tilaat Tokmannin verkkokaupasta.
 
Tokmannin sivuston evästeet on testattu sivuston käyttöönottovaiheessa yleisimmin käytetyillä selaimilla (Internet Explorer, Mozilla Firefox). Mikäli käytössäsi on Google Chrome, emme toistaiseksi voi taata sivustomme toimivuutta kyseisellä selaimella.

Tokmannin verkkokauppa ei toimi minulla oikein. Mistä tämä johtuu ja mitä vaatimuksia verkkokaupassa asiointi asettaa tietokoneelle?
Tokmanni käyttää evästeitä, joten suosittelemme tarkistamaan, että käyttämänne Internet-selaimen evästeet ovat sallittu-statuksella. Jotkin erittäin tehokkaat virustorjuntaohjelmat voivat vaikeuttaa verkkokaupan käyttöä.

Muita erityisiä vaatimuksia verkkokaupan käyttäminen ei aseta nykyaikaiselle tietotekniikalle tai ohjelmistoille. Tokmanni ei voi taata sivuston toimivuutta vanhentuneissa ohjelmistoissa, selaimissa tai tietokoneissa.

Eri selainten  toimivuus verkkokaupan käytössä on lueteltu yllä. Google Chrome voi tiettävästi aiheuttaa verkkokaupan käytössä toimintaongelmia.

7. Tokmannin myymälät


Mitkä maksuvaihtoehdot ja kortit käyvät maksuvälineinä?
Myymälöissämme hyväksytään käteisen ja pankkikortin lisäksi yleisimmät luottokortit. Myös Visa Electron käy maksuvälineenä.


Voiko tuotteen palauttaa tai vaihtaa?
Alkuperäisessä pakkauksessaan olevan, käyttämättömän ja myyntikuntoisen tuotteen palautus- ja vaihto-oikeus on 10 vuorokautta kuittia vastaan.  Palautusoikeus ei koske alusasuja, uima-asuja, sukkia, elintarvikkeita, hygieniatuotteita, mittaan leikattavia tuotteita (esimerkiksi vahakankaita) eikä poisto- tai alennettuja tuotteita. Palautettaessa tai vaihdettaessa CD-, DVD- tai Blu-Ray-levyjä tai tietokone- tai konsolipelejä jne. on tuotteiden oltava kelmussa tai sinettipussissa.

Tuotteen voi palauttaa tai vaihtaa missä tahansa myymälässämme.


Onko teillä myynnissä tuore-elintarvikkeita?
Muutamissa konsernimme myymälöissä myydään myös tuore-elintarvikkeita. Näitä ovat myymälämme Gammelbyssä (Kuninkaantie), Iisalmessa, Joensuussa, Järvenpäässä, Kasarminkadulla Kajaanissa, Kiuruvedellä, Kylmäkoskella, Maskussa, Oulun Jukolassa ja Kaijossa, Sotkamossa ja Varkaudessa.


Mistä löydän lähimmän konserninne myymälän?
Tokmanni-konsernin myymälöiden yhteystiedot löydät Myymälät-sivuilta.


Mistä löydän myymälöiden aukioloajat?
Myymälöiden aukioloajat löydät Myymälät-sivuilta.

Tilaa Tokmannin tarjouskirje!

Tilaa tästä Tokmannin yrityskirje

Piilota tämä jatkossa