Tokmanni Tukku -yritysasiakkaaksi liittyminen

Miten voin liittyä Tokmanni Tukku -yritysasiakkaaksi?

Voit liittyä Tokmanni Tukku -yritysasiakkaaksemme erittäin kätevästi hakemalla Tokmanni Tukku -yritysasiakkuutta sähköisesti osoitteessa www.tokmanni.fi/tokmannitukku. Tokmanni Tukku -yrityskortti on saatavilla joko käteis- tai tilikorttina.


Liittyessä Tokmanni Tukku -yritysasiakkaaksi saat samalla automaattisesti pääkäyttäjän kirjautumistunnukset Tokmanni-verkkokauppaamme sekä yritysasiakkaillemme tarkoitettuun yritysasiakasportaaliin. Huomioithan, että tilikorttihakemuksien käsittelyaika on noin 1-2 arkipäivää. Verkkokauppatunnukset lähetämme sähköpostitse kyseisen yrityksen, yhdistyksen tai julkisen sektorin toimijan yhteyshenkilölle, joka toimii myös verkkokaupan pääkäyttäjänä, heti tilihakemuksen käsittelyn jälkeen.


Hakiessasi Tokmanni Tukku -yritysasiakkaaksi verkossa sinun tulee tehdä TUPAS-tunnistautuminen. Sen avulla varmistamme, ettei hakemusta tehdä esimerkiksi ilkivaltatarkoituksessa. TUPAS on suomalaisten pankkien kehittämä sähköinen tunnistuspalvelu, jolla varmennetaan verkkokäyttäjän henkilöllisyys. Sen avulla digitaalisia palveluita tarjoava yritys tai yhteisö voi tunnistaa palveluitaan käyttävän asiakkaan. Asiakkaan tunnistautumistietoja ei käytetä Tokmannilla muuhun tarkoitukseen kuin henkilöllisyyden varmentamiseen. Saat Tokmanni Tukku -yrityskorttisi postitse noin 2–3 viikon kuluessa.


Huomioithan, että Tokmanni Tukku -yrityskortti (käteis- tai tilikortti) on aina yrityskohtainen (yritys, yhdistys tai julkisen sektorin toimija), ei henkilökohtainen. Yritysasiakkaan edut on tarkoitettu yritysasiakkaan (yrityksen, yhdistyksen tai julkisen sektorin toimijan) hankintoja varten. Ostoja suorittavan henkilön on tunnistauduttava kassalla virallisella, kuvallisella henkilöllisyystodistuksella (esim. ajokortilla tai poliisiviranomaisen myöntämällä henkilökortilla).


Lisäksi yritysten ja yhdistysten hankinnoissa on esitettävä aina fyysinen Tokmanni Tukku -yrityskortti ostohetkellä. Julkisen sektorin toimijoiden hankinnat voidaan tehdä tarvittaessa myös ostotilaus- ja/tai maksusitoumusdokumentin avulla. Tällöin kyseisen asiointidokumentin tulee sisältää Tokmannin oman laskutusasiakasnumeron, jonka avulla voimme aktivoida yrityslaskun myymälöidemme kassoilla.


Palaa asiakaspalvelumme etusivulle tästä.

2.9.2025