Kuka olet ja missä tehtävässä toimit Tokmannilla?

Olen Pauliina ja toimin projektipäällikkönä erilaisissa kehitysprojekteissa.

 

Mikä työtehtävissäsi on parasta?

Monipuolisuus ja vastavuoroisuus. Asioiden eteenpäin vieminen yhdessä on super antoisaa.

 

Millainen henkilö tässä työssä pärjää?

Mielestäni avoimuudella, pitkäjänteisyydellä ja rakentavalla uteliaisuudella pääsee pitkälle.

 

Mikä on supervoimasi?

Lasteni mielestä minulla on ajatustenluvun supervoima. 😉 Itse ajattelen että minulla on voima mukautua ja sopeutua.

 

Mitä harrastaisit, jos vuorokaudessa olisi lisää tunteja?

Jos vuorokaudessa olisi enemmän tunteja... Opettelisin uusia lajeja; tennistä, ratsastusta, maalausta sekä lukisin ja kuntoilisin enemmän.

 

Lempi- tai voimalauseesi?

Ei niin pahaa, ettei jotain hyvää.

 

Mikä on lempituotteesi?

Näitä löytyy moneen eri tarpeeseen: peseytymiseen Pisara nestesaippuaa, kuntoiluun Future TT rannepainot, pukeutumiseen Pola sukkahousut, välipalaksi Priima pähkinä-hedelmäsekoitus, pihatöissä Brücke työkäsineet, keittiössä Kotikulta paistinpannu.

 

Kahta en vaihda, ja ne ovat?

Perhe ja ystävät. Ja jooga ja terveys.

 

Tutustu muihin tokmannilaisiin.

 

,Tokmannilla palkitaan kuukausittain henkilöstön ehdotusten perusteella kuukauden onnistujia. Tällä sivulla voit tutustua kuukauden onnistujaksi valittuun, Tokmannin pääkonttorilla kehitystiimissä projektipäällikkönä työskentelevään Pauliinaan.

Kuka olet ja missä tehtävässä toimit Tokmannilla? Olen Pauliina ja toimin projektipäällikkönä erilaisissa kehitysprojekteissa.   Mikä työtehtävissäsi on parasta? Monipuolisuus ja vastavuoroisuus. Asioiden eteenpäin vieminen yhdessä on super antoisaa.   Millainen henkilö tässä työssä pärjää? Mielestäni avoimuudella, pitkäjänteisyydellä ja rakentavalla uteliaisuudella pääsee pitkälle.   Mikä on supervoimasi? Lasteni mielestä minulla on ajatustenluvun supervoima. 😉 Itse […]

Kesäinen CALIFORNIA DREAMING -mallisto vie meidät aurinkoiseen Kööpenhaminaan ja sen värikkääseen satamaympäristöön. Tanskalaisen SIRUP Copenhagenin uusimman malliston hulmuavista helmoista, lyhyistä lahkeista ja kesäisistä topeista löytyy taatusti asuvaihtoehtoja niin huolettomiin rantapäiviin kuin kesän juhlahetkiin ja kaupungille.

Mallistossa yhdistyvät kirkkaat ja iloiset värit sekä kesäkauden kuumimmat trendit. Mukana on eri värivaihtoehdot mukaan lukien 17 vaatetta: toppeja, shortseja, mekkoja, hameitakin sekä jumpsuit.

SIRUP Copenhagenin vaatteista voit helposti yhdistellä oman näköisiä, trendikkäitä asukokonaisuuksia kukkaroa liikaa rasittamatta.

Malliston vaatteiden kokovaihtoehdot ovat XS–L ja mitoitus on esimerkiksi Tokmannin omiin merkkeihin lukeutuvaan Polaan verrattuna hieman niukempi. Tuotteiden hinnat vaihtelevat 7,99–26,95 € välillä.

Tanskassa suunniteltuja ja BSCI-auditoiduilla tehtailla Aasiassa valmistettuja vaatteita on myynnissä valikoiduissa Tokmanni-myymälöissä ja verkkokaupassa.

 

,Vaatebrändi SIRUP Copenhagenin kuluvan vuoden kolmas mallisto kantaa nimeä California Dreaming ja on aiempien mallistojen tavoin saatavilla Suomessa vain Tokmannilta. Trendi- ja hintatietoisille nuorille naisille suunnatun, alkuvuodesta lanseeratun kansainvälisen brändin perimässä korostuu tanskalainen design.

Kesäinen CALIFORNIA DREAMING -mallisto vie meidät aurinkoiseen Kööpenhaminaan ja sen värikkääseen satamaympäristöön. Tanskalaisen SIRUP Copenhagenin uusimman malliston hulmuavista helmoista, lyhyistä lahkeista ja kesäisistä topeista löytyy taatusti asuvaihtoehtoja niin huolettomiin rantapäiviin kuin kesän juhlahetkiin ja kaupungille. Mallistossa yhdistyvät kirkkaat ja iloiset värit sekä kesäkauden kuumimmat trendit. Mukana on eri värivaihtoehdot mukaan lukien 17 vaatetta: toppeja, shortseja, […]

Maarit Holopainen työskentelee myyjän toimensa ohessa Tokmannin Malmin myymälän työpaikkaohjaajana. Hän perehdyttää uudet työntekijät, vastaa myymälässä harjoittelijoiden ja opiskelijoiden ohjaamisesta sekä osallistuu muun muassa rekrytointitilaisuuksiin.
Työpaikkaohjaajan töitä Maarit on tehnyt virallisesti lähes kolmen vuoden ajan, mutta epävirallisemmin seitsemisen vuotta. Hän osallistuu myös Malmin myymälän rekrytointeihin.
– Työpaikkaohjaaja voi helpottaa myös myymäläpäällikön työtaakkaa ottamalla vastuun perehdytyksestä ja rekrytoinnista. Samalla siitä saa uudenlaista sisältöä ja intoa perustyöhön.

Palaute tärkeää

Maarit on osallistunut sekä oppilaitosten että Tokmannin järjestämiin työpaikkaohjaajan koulutuksiin.
– Koulutuksista saa aina hyviä ideoita, joita voi hyödyntää myymälän arjessa. Esimerkiksi palautteenanto on tärkeä taito, jota on hyvä treenata työyhteisössä. Koulutuksista saadut opit ja materiaalit kannattaa jakaa työyhteisössä kaikille, jotta mahdollisimman moni saa niistä vinkkejä.
Yksi osa työpaikkaohjaajan työtä ovat opiskelijoiden harjoittelujaksojen arvioinnit.
– Työpaikkaohjaajalla täytyy olla hyvä käsitys esimerkiksi tutkintojen arviointikriteereistä, jotta osaa arvioida opiskelijoita luotettavasti harjoittelujaksojen päättyessä. Toki myös oppilaitoksista saa apua arviointien teossa.

Hyvän työpaikan maine kiirii

Uusi työntekijä, on hän sitten työharjoittelija tai vakituinen myyjä, kohtaa uudessa työyhteisössä paljon uusia asioita ja työpaikan pelisääntöjä. Työpaikkaohjaaja on uuden henkilön tuki ja turva uran alkumetreillä. Maarit kannustaa kuitenkin luomaan koko työyhteisöön kannustavan ilmapiriin, jossa jokainen tukee toisiaan.
– Sitä nopeammin uusi työntekijä kotiutuu työpaikkaan ja oppii uudet asiat, mitä suurempi joukko työkavereita hänellä on tukenaan. Esimerkiksi täällä Malmilla olemme saaneet harjoittelijoilta mukavaa palautetta siitä, että työyhteisöön on helppo tulla uutena jäsenenä. Sana tuntuu myös kiirivän, sillä meille hakeutuu paljon harjoittelijoita, jotka kertovat kuulleensa, että meillä on kiva olla töissä.
Malmin myymälässä tarjotaan vuosittain paljon paikkoja työharjoittelijoille, oppisopimusopiskelijoille, työkokeilijoille ja kieliharjoittelijoille.
– Erilaisia reittejä kaupan alan työtehtäviin on tänä päivänä monia. Työ opitaan kuitenkin käytännössä työpaikalla, joten siksi työyhteisössä on hyvä olla mahdollisimman monella osaamista perehdyttämisessä.

Uskalla myös kyseenalaistaa

Maaritilla itsellään on kaupan alan töistä kohta jo 30 vuoden työkokemus.
– Työvuosien varrella on muodostunut selkeät rutiinit, jotka auttavat pysymään aikataulussa. Pyrimme ohjattavien kanssa opettelemaan tehokkaat työtavat jo heti alusta lähtien, jotta omia töitä ei työpäivän jälkeen jää muiden harteille. Toisaalta on myös virkistävää, että uudet ihmiset kyseenalaistavat miksi asiat tehdään juuri näin. Se auttaa meitä konkareitakin pohtimaan ovatko kaikki rutiinit tarpeen, hän naurahtaa.

Töitä monenlaisille ihmisille

Rekrytoinneissa Maarit kiinnittää huomiota hakijoiden aitoon haluun työskennellä kaupan alalla.
– Kaupan alalle sopivat hyvin monenlaiset ihmiset. Monesti joku luonteeltaan hiljainen saattaa ajatella, ettei soveltuisi asiakaspalvelutyöhön, mutta meillä pärjää monenlaiset persoonat, Maarit kannustaa.
Hyvä perehdytys ehkäisee hankalien tilanteiden syntymistä, mutta aina sekään ei riitä. Maarit muistuttaa, että vastuuta on myös jokaisella itsellään.
– Kun työtehtävät ja työpaikan pelisäännöt on käyty läpi, oletus on, että niitä myös noudatetaan. Ei työpaikkaohjaajakaan voi soitella perään, jos henkilö ei itse huolehdi siitä, että on ajoissa työvuorossa.

 

Lue lisää uratarinoita ja tutustu tokmanilaisiin

,Tokmannin Malmin myymälän työpaikkaohjaaja Maarit Holopainen kannustaa työyhteisöjä panostamaan kunnolliseen perehdytykseen.

– Hyvän ohjauksen avulla työntekijä pääsee nopeammin kiinni töihin ja tuntee itsensä tervetulleeksi työporukkaan.

Maarit Holopainen työskentelee myyjän toimensa ohessa Tokmannin Malmin myymälän työpaikkaohjaajana. Hän perehdyttää uudet työntekijät, vastaa myymälässä harjoittelijoiden ja opiskelijoiden ohjaamisesta sekä osallistuu muun muassa rekrytointitilaisuuksiin. Työpaikkaohjaajan töitä Maarit on tehnyt virallisesti lähes kolmen vuoden ajan, mutta epävirallisemmin seitsemisen vuotta. Hän osallistuu myös Malmin myymälän rekrytointeihin. – Työpaikkaohjaaja voi helpottaa myös myymäläpäällikön työtaakkaa ottamalla vastuun perehdytyksestä […]

Peruskoulun jälkeen Aleksi meni töihin rakennusalalle. Sieltä hän päätyi kaupan alalle, koska halusi vaihtaa työskentely-ympäristöä rakennuksilta ”siistimpään sisätyöhön”. Tokmannia työnantajana Aleksille suositteli veli, joka on myös viihtynyt Tokmannilla jo yli 10 vuotta. Kun sopiva paikka kassamyyjänä Turun Länsikeskuksessa avautui, Aleksi pääsi vaihtamaan alaa.

Aleksi otti haltuun uusia työtehtäviä, prosesseja ja myymälän arkea. Vähitellen varmuus ja luottamus omaan osaamiseen kasvoivat ja silmissä alkoi muutaman vuoden päästä siintämään uusi haasteellisempi työ osastovastaavana. Tokmannilla kaikki paikat avataan sisäisesti haettaviksi ja tokmannilaisia kannustetaan aktiivisesti hakemaan uusia mahdollisuuksia talon sisällä.

– Kun työntekijämme kehittyy, myös Tokmanni menee eteenpäin yrityksenä. Kasvu tapahtuu yksittäisten työntekijöiden kehittymisen kautta, kertoo henkilöstön kehittämispäällikkö Heidi Piirto.

Aleksi on tekijätyyppiä ja niinpä hän aloitti töiden tekemisen heti peruskoulun jälkeen. Ennen myymäläpäällikön rooliin siirtymistä hän hakeutui Tokmannin kautta kouluun. Aleksi suoritti oman työn ohella Tokmannin ryhmässä Kaupan esimiehen erikoisammattitutkinnon.
– Koulutuspäivistä sai palkan, joten opiskelu oli mahdollista työn tekemisen rinnalla, Aleksi kertoo tyytyväisenä.

Tokmannin henkilöstön kehittämispäällikön Heidi Piirron mukaan Tokmannin varastolla ja myymälöissä pääsee aloittamaan työt ilman koulutusta.
– Me koulutamme tarvittaessa henkilöstöämme eteenpäin. Kun asenne on oikea ja haluaa ottaa vastuuta asioista siinä onnistuen, usein myös tie eteenpäin on auki.

Tokmannilla työskennellessään Aleksi tapasi myös vaimonsa. Rakentamisesta ei tullut Aleksille ammattia, mutta siitä tuli pariskunnan yhteinen harrastus omakotitalon remonttiprojektin myötä. Aleksi on päässyt yhdistämään nykyisessä työssään työn ja harrastuksen, sillä kiinnostuksesta rakennusalaan on hyötyä esimerkiksi asiakkaiden palvelemisessa Tokmannin työkaluosastolla.

Aleksi sanoo esimiestensä aina kannustaneen häntä urallaan eteenpäin. Nyt itse esimiehenä toimiessaan Aleksi haluaa laittaa hyvän kiertämään ja pitää tärkeänä osana työtään oman tiiminsä osaamisen kehittämisen. Kaupan alalla etenemiseen tarvitaan pitkäjännitteisyyttä.
– Asiakkaan tai ulkopuolisen näkökulmasta työ kaupassa voi vaikuttaa rutiininomaiselta, mutta sitä se ei todellakaan ole. Taustalla tapahtuu paljon asioita, joita asiakas ei osaa arvatakaan. Uuden oppimista tapahtuu joka päivä omaa työtä tehdessä, jokainen asiakaspalvelutilanne on erilainen ja niistä voi oppia, samoin työkavereilta oppii joka viikko jotain, Aleksi kertoo. Kaupan alan tekee mielenkiintoiseksi Aleksin mukaan juuri vaihtelevuus. Yksikään päivä ei ole samanlainen.

Aleksi suosittelee Tokmannia työpaikkana omatoimisille henkilöille, jotka eivät pelkää tarttua työhön, pitävät asiakkaiden palvelemisesta sekä odotusten ylittämisestä ja suhtautuvat muutoksiin myönteisesti. Työtä on paljon, tehtäviä on usein monta samaan aikaan ja työtä tehdään ripeässä tahdissa. Askelia tulee päivässä mittariin vähintään 10 000.

Parasta Aleksin mielestä Tokmannilla työskentelyssä on tiimihenki, joka näkyy myymälässä aina asiakkaille saakka. Se auttaa jaksamaan ja innostumaan työstä jokaisena päivänä. Jos tiimihenkeä ei ole, myös asiakas aistii sen myymälän oven avatessaan.

Kipinä oppimiseen ja uralla etenemiseen on Aleksilla edelleen olemassa, mutta juuri nyt hän haluaa keskittyä uuden myymälän tavoitteissa onnistumiseen ja tiimin johtamiseen. Hänen ohjenuoransa esimiestyössä on ”muista kohdella kaikkia yksilöinä”. Esimieskoulutus sai Aleksin ajattelemaan koko työelämää eri näkökulmista ja ymmärtämään enemmän yksilöitä.

– Yksilöiden erojen ja erilaisten tarpeiden tunnistaminen sekä ihmisten johtaminen niin, että jokainen saa tarvitsemansa eväät onnistuakseen, on paras työkalu joka minulle jäi esimieskoulutuksesta käyttöön arjessani.

Lisää Tokmannin uratarinoita löydät täältä.

 

,Aleksi toimii tällä hetkellä Auran Tokmannin myymäläpäällikkönä. Hän on työskennellyt Tokmannilla yhdeksän vuoden ajan ja tehnyt sinä aikana töitä eri rooleissa ja eri paikkakuntien myymälöissä. "Tokmanni on antanut minulle mahdollisuuden edetä työelämässä ja olen erityisen kiitollinen kaikesta tuesta ja kasvumahdollisuuksista, jotka olen matkan varrella saanut", Aleksi kertoo.

Peruskoulun jälkeen Aleksi meni töihin rakennusalalle. Sieltä hän päätyi kaupan alalle, koska halusi vaihtaa työskentely-ympäristöä rakennuksilta ”siistimpään sisätyöhön”. Tokmannia työnantajana Aleksille suositteli veli, joka on myös viihtynyt Tokmannilla jo yli 10 vuotta. Kun sopiva paikka kassamyyjänä Turun Länsikeskuksessa avautui, Aleksi pääsi vaihtamaan alaa. Aleksi otti haltuun uusia työtehtäviä, prosesseja ja myymälän arkea. Vähitellen varmuus ja […]

Yksi kirkkaanpunaisen Toyotan voittajista, helsinkiläinen Jyrki V. saapui vastaanottamaan autoaan läheistensä kanssa toukokuun lopussa eikä peitellyt iloaan.

– Vau, ihanaa! Minulla ei ole ollut koskaan autoa täällä Suomessa, vain pelkkä mopo! Miljoonat kiitokset! aiemmin Australiassa asunut Jyrki kertoi iloisena.

Autovoittaja 2020 Tokmanni

Kuten muissakin Tokmannin suurissa arvonnoissa, kaikki onnekkaat saivat tiedon voitostaan henkilökohtaisella onnittelusoitolla. Vaikka osallistuminen olisikin ollut muistissa, oli voittoa silti aluksi vaikea käsittää – etenkin yhdellä voittajista, joka vastasi onnittelupuheluun kaikkien yllätykseksi syntymäpäivänään.

– Olin todella yllättynyt ja ihmeissäni, enkä meinannut ymmärtää voittaneeni. Mietin, että uskon tämän vasta sitten kun näen auton itse ja saan sen avaimet, autoaan hetken Jyrkin jälkeen vastaanottamaan saapunut heinolalainen Leena K. kertoi.

– Olen vieläkin hämmästynyt. Tämä on hieno onnenkantamoinen! Kiitos! hän lisäsi samalla kun tutki uteliaana uutta autoaan.

– Minä en meinannut uskoa puhelua, enkä usko vieläkään ennen kuin pääsen ajelulle, Jyrki sanoi poseeratessaan onnittelukuvaa varten autonsa edessä.

Autovoittaja 2020 Tokmanni

Tyrnäväläinen, junalla paikan päälle saapunut Juhapekka T. vastaanotti noin 16 000 euron arvoisen Toyotansa kolmikon ensimmäisenä.

– Sain onnittelusoiton ollessani töissä. Voittoa oli vaikea uskoa, ja ymmärrän kunnolla vasta nyt kun näen auton omin silmin, hän kuvaili iloisena.

Autovoittaja 2020 Tokmanni

Tokmanni on jo usean vuoden ajan arponut autoja ja muita palkintoja asiakkaidensa kesken. Arvonta oli tälläkin kertaa erittäin suosittu, sillä se keräsi lähes 35 000 osallistujaa.

Vaikka osallistujamäärä olisi suuri, aina joku voittaa, Leena, Juhapekka ja Jyrki muistuttivat.

– Arvontoihin kannattaa osallistua, sillä onni todella voi suosia! Osallistun paljon kaikenlaisiin kilpailuihin, Tokmannin tämänkertaisen autoarvonnan Facebookista huomannut Leena vinkkasi.

– En ollut aiemmin voittanut mitään näin isoa, mutta joskus jotain elektroniikkaa. Osallistuminen kannattaa! arvonnasta kaveriltaan vinkin saanut, pienen auton ostoa pakettiautonsa rinnalle aiemmin pohtinut Juhapekka kertoi.

– Arvonnoissa voi voittaa! Kyllä kannatti osallistua! niin ikään vinkin saanut Jyrki kertoi ja nauroi hetkeä ennen rattiin hyppäämistä.

Tokmanni onnittelee kaikkia arvonnassa voittaneita ja kiittää kaikkia arvontaan osallistuneita!

Järjestämme kymmeniä arvontoja vuosittain. Tietoa ajankohtaisista arvonnoistamme löytyy muun muassa viralliselta Facebook-kanavaltamme www.facebook.com/Tokmanni.fi/ ja verkkosivuiltamme www.tokmanni.fi/.

,Tokmannin hallinto- ja logistiikkakeskuksen pihalla Mäntsälässä oltiin hiljattain erityisen hämmästyneitä, sillä tokmannilaiset luovuttivat Fiksun ostamisen päivien yhteydessä huhtikuussa järjestämänsä arvonnan palkinnot, upouudet Toyota AyGo -henkilöautot, kolmelle onnelliselle voittajalle.

Yksi kirkkaanpunaisen Toyotan voittajista, helsinkiläinen Jyrki V. saapui vastaanottamaan autoaan läheistensä kanssa toukokuun lopussa eikä peitellyt iloaan. – Vau, ihanaa! Minulla ei ole ollut koskaan autoa täällä Suomessa, vain pelkkä mopo! Miljoonat kiitokset! aiemmin Australiassa asunut Jyrki kertoi iloisena. Kuten muissakin Tokmannin suurissa arvonnoissa, kaikki onnekkaat saivat tiedon voitostaan henkilökohtaisella onnittelusoitolla. Vaikka osallistuminen olisikin ollut muistissa, […]

”Parasta työssä on asiakaspalvelu”                                                                                                      

Ased aloitti työkokeilun Tokmannin Malmin myymälässä Helsingissä. Hän on työskennellyt jo aiemmin kaupassa, joten työ oli jo ennestään varsin tuttua.
– Olen Kaupan polun aikana suorittanut ikärajapassin, tietoturvakoulutuksen ja kassakoulutuksen, ja aloitan työt kassalla ensi viikolla. Se on uutta, sillä aiemmin en ole tehnyt kassatöitä, Ased kertoo.
– Pidän asiakaspalvelusta ja siitä, että voin jutella asiakkaiden kanssa. Se on työn mukavimpia puolia. Haluan opiskella lisää kaupan alan asioita ja tehdä näitä töitä jatkossakin, hän kertoo tulevaisuudensuunnitelmistaan.
Työpaikkaohjaaja Maarit Holopaisen mukaan Asedista näki jo rekrytointitilaisuudessa, että hänellä on kaupan alan työt hyvin hallussa.
– Ased hahmottaa hyvin kaupan työt ja hoitaa tehtävät myymälässä hienosti, Maarit kehuu.

 

 ”Aina löytyy uutta opittavaa”

Helsingin Kaisaniemessä sijaitsevalla Tokmannilla työkokeilussa on Tiia, joka on myös aikaisemmin tehnyt töitä kaupan alan yrityksissä.
– Näin Kaupan polusta talvella esitteen, ja totesin että tuonne minä haluan, Tiia nauraa.
– Minulla on pohjalla merkonomin tutkinto, ja Kaupan polussa olen suorittanut työturvallisuuskoulutuksen ja ikärajapassin. Lisäksi aiemmin olen suorittanut hygieniapassin. Olen aiemmin työskennellyt eri kauppaketjuissa, joten kaupan alan työt ovat minulle ennestään tuttuja.
– Silti uutta opittavaa on ollut, esimerkiksi työpaikan sanasto ja eri järjestelmät vaativat aina opettelua. Työpaikallani on tosi mukava työporukka, joilta saa apua aina kun on jotain kysyttävää.
Myymäläpäällikkö Jussi Lehtinen kehuu Tiian asennetta ja otetta työhön loistavaksi.
– Meillä on myymälä kahdessa kerroksessa, ja yläkerrassa työskennelleen Tiian ohjaaja sairastui. Kysyin haluaisiko hän työparin yläkertaan, mutta hän totesi pärjäävänsä, kun apu on radiopuhelimen päässä ja huikkasi vain että ”kaikki hoituu”. Hän on valmis ottamaan vastuuta ja oppimaan uutta, Jussi kertoo.

 

 

Motivaatio tärkeää

Tiian mukaan kaupan alalle kannattaa hakeutua, kunhan on aito motivaatio työtä kohtaan.
– Vaikka taustalla olisi alan koulutus, niin työssä riittää aina uutta opittavaa. Itseäni kiinnostaisi tulevaisuudessa edetä esimerkiksi vuoropäälliköksi.
– Työhaastatteluissa kannattaa olla oma itsensä, vaikka haastattelukierrokset voivat vähän pelottaakin. Kaupan polkuun kannattaa ehdottomasti hakea, tämä on mahtava tilaisuus oppia, hän vinkkaa.
Myös Jussi peräänkuuluttaa motivaatiota kaupan alan töihin.
– Meillä on Kaisaniemessä ollut vuosien aikana useita harjoittelijoita. Heistä noin 80 prosenttia on ollut todella hyviä. Jos haasteita on ollut, on useimmissa tapauksissa ollut kyse juuri motivaation puutteesta. Itse painotan rekrytoinnissa nimenomaan henkilön aitoa halua ja asennetta tehdä kaupan alan töitä. Niiden avulla pääsee pitkälle!

Kun Kaupan polku – työkokeilu loppuu toukokuussa, suunnitelmissa on, että Ased ja Tiia jatkavat töitä Tokmannilla kesätöissä.

 

Lue lisää uratarinoita ja tutustu tokmanilaisiin

 ,Tokmanni on jälleen tänä keväänä ollut mukana Ohjaamo Helsingin, Kaupan liiton sekä Stadin ammatti- ja aikuisopiston järjestämässä nuorten aikuisten Kaupan polku -perehdytyskoulutuksessa. Työkokeilun tarkoituksena on tutustuttaa nuoria aikuisia kaupan alan töihin, vahvistaa omaa osaamista sekä saada varmuutta asiakkaiden kohtaamiseen sekä valmiuksia työelämätaitoihin. Samalla nuoret voivat suorittaa muun muassa ikärajapassin sekä työturvallisuuskortin. Parhaimmillaan työkokeilun kautta voi aueta vakituinen työpaikka kaupan alan töissä.

”Parasta työssä on asiakaspalvelu”                                                                                                       Ased aloitti työkokeilun Tokmannin Malmin myymälässä Helsingissä. Hän on työskennellyt jo aiemmin kaupassa, joten työ oli jo ennestään varsin tuttua. – Olen Kaupan polun aikana suorittanut ikärajapassin, tietoturvakoulutuksen ja kassakoulutuksen, ja aloitan työt kassalla ensi viikolla. Se on uutta, sillä aiemmin en ole tehnyt kassatöitä, Ased kertoo. – Pidän asiakaspalvelusta […]

Lannoita

Yksi tärkeimpiä asioita täydellisen nurmikon tavoittelussa on lannoitus. Nurmikon leikkaaminen vie ruoholta ravinteita, jotka pitää korvata. Nurmikko kannattaa lannoittaa heti alkukeväästä ja toistaa noin kerran kuukaudessa koko kesän ajan.

Kastele

Moni tuskailee, kasteleeko nurmikkoa liikaa vai liian vähän. Kun nurmikko tarvitsee vettä, se saa sinertävänharmaan sävyn ja vanhemmat ruohonkorret alkavat käpertyä. Jos nurmikko on vastaistutettu, sitä on kasteltava päivittäin, jotta siemenet alkavat itää ja muodostavat vahvan juuriston.

Leikkaa

Säännöllinen leikkaaminen tekee nurmikosta tuuheamman. Muista vaihdella suuntaa ja kuvioita ruohoa leikatessa, jotta korret eivät painu joka kerta samaan suuntaan. Kuumalla kelillä ruoho kannattaa pitää hieman pidempänä, jolloin se kestää kuivuutta paremmin.

Tutustu ruohonleikkureihin >>

Odota

Kärsivällisyys on paras ase rikkaruohoja vastaan. Pienet rikkakasvit, kuten ratamot, pitäisi poistaa käsin ilmaamalla, jotta niiden kasvu häiriintyy. Voikukka pitää poistaa juurineen. Turvallisinta on poistaa rikkakasveja säännöllisesti ja käsin, mutta jos häviät taistelun rikkaruohoja vastaan, harkitse torjunta-aineiden käyttöä.

Ilmaa

Ruohon juuret tarvitsevat ilmaa kasvaakseen. Talikolla voi tehdä nurmikkoon reikiä ja täyttää ne karkealla hiekalla.

Lannoita Yksi tärkeimpiä asioita täydellisen nurmikon tavoittelussa on lannoitus. Nurmikon leikkaaminen vie ruoholta ravinteita, jotka pitää korvata. Nurmikko kannattaa lannoittaa heti alkukeväästä ja toistaa noin kerran kuukaudessa koko kesän ajan. Kastele Moni tuskailee, kasteleeko nurmikkoa liikaa vai liian vähän. Kun nurmikko tarvitsee vettä, se saa sinertävänharmaan sävyn ja vanhemmat ruohonkorret alkavat käpertyä. Jos nurmikko on […]

Mitkä maksuvaihtoehdot ja kortit käyvät maksuvälineinä?

Voit maksaa myymälöissämme käteisellä sekä useilla yleisillä maksu- ja luottokorteilla, myös esimerkiksi Visa Electronilla. Myymälöissämme on käytössä lisäksi joustavan maksaminen mahdollistava Tokmanni-tili. Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään myös kaikissa maksutapoihin liittyvissä kysymyksissä.

Voiko Tokmannilta ostetun tuotteen palauttaa tai vaihtaa?

Palautusoikeuskäytäntömme ovat hivenen erilaiset myymälöissämme ja verkkokaupassamme tehtyihin ostoksille.

Myymälöistämme ostetut tuotteet:

Myymälöistämme ostetuille käyttämättömille, alkuperäispakkauksessa oleville myyntikuntoisille tuotteille* myönnämme 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeuden kuittia vastaan. Tuotteen voi vaihtaa samaan tai vastaavaan tuotteeseen, ja tuotepalautukset hyvitämme lahjakortille.

Voit vaihtaa tai palauttaa tuotteen ostopaikasta riippumatta mihin tahansa myymäläämme.

* Myymälöidemme vaihto- ja palautusoikeus ei koske:

  • aletuotteita
  • Mittatilaustuotteita, kuten mittaan leikattuja kankaita tai mattopaloja
  • kukkia
  • elintarvikkeita
  • lehtiä
  • kosmetiikkaa tai teknokemian tuotteita
  • alus- tai uima-asuja. Voit vaihtaa tai palauttaa tuotteen ostopaikasta riippumatta mihin tahansa myymäläämme.

Verkkokaupastamme ostetut tuotteet:

Kaikilla* verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla on maksuton 14 päivän palautusoikeus. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia. Sinetöityjen pakkausten tulee olla avaamattomia. Lisäksi kaikki tuotteeseen liittyvät osat tulee liittää paketin mukaan.

Voit palauttaa verkkokaupasta ostamasi tuotteen myymäläämme tai postitse. Katso tarkemmat ohjeet alta kohdasta "Miten verkkokaupasta tilaamani tuotteen palautus tai vaihto tehdään käytännössä?"

* Verkkokauppamme palautusoikeus ei koske:

  • avattuja tai sinetöityjä CD-, DVD- tai Blu-ray-levyjä tai tietokone- tai konsolipelejä
  • mittatilaustuotteita, kuten mittaan leikattuja kankaita tai mattopaloja
  • sanoma- tai aikakauslehtiä, jos niitä ei ole myyty puhelimitse myyjän aloitteesta
  • nopeasti pilaantuvia tuotteita
  • yksittäistilattuja ja kotiin kuljetettuja päivittäistavaroita, kuten kemikalio- tai hygieniatuotteita
  • elintarvikkeita, sisältäen luontaistuotteet ja lemmikkieläinruoat.

Voinko palauttaa Tokmannilta ostamani tuotteen mihin tahansa myymäläänne?

Kyllä, voit vaihtaa tai palauttaa tuotteen ostopaikasta riippumatta mihin tahansa Tokmanni-myymäläämme.

Myydäänkö Tokmannilla ruokaa?

Myymme monipuolisesti erilaisia makeisia, keksejä, mausteita, säilykkeitä ja muita kuivaelintarvikkeita sekä juomia kaikissa myymälöissämme.

Muutamissa myymälöissämme myydään myös tuore-elintarvikkeita. Voit tarkistaa tuore-elintarvikkeita myyvät Tokmanni-myymälämme täältä, kun valitset kohdan "Tuore-elintarvikkeet".

Missä on minua lähin Tokmanni-myymälä?

Löydät lähimmän myymälämme ja muiden myymälöidemme yhteystiedot kätevästi Myymälät-sivuiltamme.

Mistä löydän Tokmanni-myymälöiden aukioloajat?

Voit tarkistaa myymälöidemme aukioloajat helposti ja nopeasti Myymälöiden aukioloajat löydät Myymälät-sivuilta.

Haluaisin saada tuotteitani myyntiin Tokmannille. Mitä teen?

Kiitos mielenkiinnostasi Tokmannia kohtaan. Haluamme jatkossakin tarjota monipuolisen ja jatkuvasti uudistuvan valikoiman mielenkiintoisia tuotteita ja palveluita. Asiakaspalvelumme ottaa yhteydenottosi mieluusti vastaan ja välittää sen eteenpäin osto-organisaatioomme.,Tällä sivulla vastataan usein kysyttyihin kysymyksiin koskien Tokmannin myymälöitä.

Mitkä maksuvaihtoehdot ja kortit käyvät maksuvälineinä? Voit maksaa myymälöissämme käteisellä sekä useilla yleisillä maksu- ja luottokorteilla, myös esimerkiksi Visa Electronilla. Myymälöissämme on käytössä lisäksi joustavan maksaminen mahdollistava Tokmanni-tili. Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään myös kaikissa maksutapoihin liittyvissä kysymyksissä. Voiko Tokmannilta ostetun tuotteen palauttaa tai vaihtaa? Palautusoikeuskäytäntömme ovat hivenen erilaiset myymälöissämme ja verkkokaupassamme tehtyihin ostoksille. Myymälöistämme ostetut […]

Käytättekö evästeitä verkkosivustollanne?

Kyllä, käytämme evästeitä (cookies) sivustollamme. Myös omalla selaimellasi tulee olla evästeet käytössä tilatessasi verkkokaupastamme. Sivustomme evästeet on testattu sivuston käyttöönottovaiheessa yleisimmin käytetyillä selaimilla.

Minulla on ongelmia verkkokauppanne käyttämisessä. Mistä tämä johtuu ja millaisia vaatimuksia verkkokaupassa asiointi asettaa käytettävälle laitteelle?

Käytämme evästeitä (cookies), joten suosittelemme tarkistamaan, että niiden käyttäminen on sallittu selaimellasi. Jotkin erittäin tehokkaat virustorjuntaohjelmat voivat vaikeuttaa verkkokaupan käyttöä. Muita erityisiä vaatimuksia verkkokaupan käyttäminen ei aseta nykyaikaiselle tietotekniikalle tai ohjelmistoille.,Tällä sivulla vastataan usein kysyttyihin kysymyksiin koskien verkkosivujamme ja niiden teknisiä vaatimuksia.

Käytättekö evästeitä verkkosivustollanne? Kyllä, käytämme evästeitä (cookies) sivustollamme. Myös omalla selaimellasi tulee olla evästeet käytössä tilatessasi verkkokaupastamme. Sivustomme evästeet on testattu sivuston käyttöönottovaiheessa yleisimmin käytetyillä selaimilla. Minulla on ongelmia verkkokauppanne käyttämisessä. Mistä tämä johtuu ja millaisia vaatimuksia verkkokaupassa asiointi asettaa käytettävälle laitteelle? Käytämme evästeitä (cookies), joten suosittelemme tarkistamaan, että niiden käyttäminen on sallittu selaimellasi. Jotkin […]

Onko tuotteillanne takuuta tai takuuhuoltoa?

Tuotteillamme on tuotteesta riippuen vaihto- ja valmistajan takuu sekä yleinen käyttötakuu. Takuut ovat voimassa myös 14 päivän palautusoikeuden jälkeen, jos tuotteessa ilmenee vikaa myöhemmin asianmukaisesta käytöstä huolimatta.

Myymälähenkilökuntamme ja asiakaspalvelumme (www.tokmanni.fi/asiakaspalvelu) auttavat sinua mielellään tuotteisiimme ja palveluihimme liittyvissä asioissa. Myös esimerkiksi kaikissa 14 päivän jälkeen tapahtuvissa palautuksissa suosittelemme kääntymään myymälöidemme puoleen tai ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme (www.tokmanni.fi/asiakaspalvelu).

Ohje verkkokaupastamme tilatuille tuotteille:
Vaihtotakuu, käyttötakuu:

  1. Jos olet käyttänyt verkkokaupasta ostamaasi tuotetta asianmukaisesti ja huomaat siinä käyttövian, toimita tuote ensisijaisesti myymäläämme tai vaihtoehtoisesti postita tuote Tokmannille.
  2. Liitä mukaan yhteystietosi ja mahdollinen ostokuitti tai tilauserittely. Tilauserittelyn voit tulostaa myös kirjautumalla omiin tietoihisi Tokmannin verkkokaupassa.
  3. Postipalautuksessa osoitteemme on SOPIMUSTUNNUS 632476 Tokmanni. Porttisuontie 4, 01200 VANTAA. Jos käytät Postia, pakkaa tuotteet huolellisesti, jotta ne kestävät kuljetuksen tuoman rasituksen. Huom.! Olethan aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme.
  4. Vaihtotakuun alainen tuote vaihdetaan myymälässä uuteen, jos tuote kuuluu myymälävalikoimaan. Myös Tokmannin verkkokauppa voi toimittaa vaihtotakuutuotteen tilalle uuden, mikäli tuotetta on verkkokaupassa saatavilla.
  5. Tarkastamme tuotteet ja ilmoitetut viat. Toimitamme asiakkaalle takuuhuolletun ja korjatun/vaihtotakuutuotteen takaisin veloituksetta myymälään tai Postiin.
  6. Mikäli tuotetta ei voida korjata tai vaihtaa, hyvitämme tuotteen rahapalautuksena tilille tai luotolle ja saat siitä tiedon.
  7. Jos tuote on rikkoutunut vääränlaisen käytön vuoksi, tai siinä ei havaita ilmoitettua vikaa, otamme yhteyttä. Toimitamme tuotteen takaisin asiakkaan niin halutessa ja ensisijaisesti myymälään. Vaihtoehtoisesti toimitamme tuotteen maksullisena lähetyksenä postiin, jolloin asiakas maksaa postimaksut noudon yhteydessä.

Mitä tehdä jos tilauksella oleva tuote on viallinen?

Tuotteitamme koskee myös kuluttajasuojalain mukainen myyjän virhevastuu. Virhevastuu on voimassa myös 14 päivän palautusoikeuden jälkeen, jos tuotteessa ilmenee vikaa myöhemmin asianmukaisesta käytöstä huolimatta. Se oikeuttaa tuotteen korjaamiseen tai vaihtamiseen uuteen samanlaiseen tuotteeseen, mahdolliseen hinnanalennukseen tai kaupan purkuun, jos virhe ei ole vähäinen. Ohjeet virheilmoituksen tekemisestä ja valmistajan tai maahantuojan myöntämästä takuusta löydät sivun alaosasta.

Olethan aina yhteydessä myymäläämme tai asiakaspalveluun asian selvittämiseksi. Reklamaation yhteydessä on hyvä kertoa tilauksen tilausnumero, tilaajan tiedot, tuotteen tarkemmat tiedot, kuten tuotenumero ja miten tuote on rikki. Sähköpostilla voit lähettää myös kuvan viallisesta tuotteesta.

Tilaukseltani puuttuu tuote tai sain väärän tuotteen?

Olemme pahoillamme siitä, että näin on tapahtunut! Olethan yhteydessä myymäläämme tai asiakaspalveluumme, jotta voimme korjata tilanteen. Tällä sivulla vastataan usein kysyttyihin kysymyksiin koskien tilauksia, joissa on tapahtunut virhe.

Onko tuotteillanne takuuta tai takuuhuoltoa? Tuotteillamme on tuotteesta riippuen vaihto- ja valmistajan takuu sekä yleinen käyttötakuu. Takuut ovat voimassa myös 14 päivän palautusoikeuden jälkeen, jos tuotteessa ilmenee vikaa myöhemmin asianmukaisesta käytöstä huolimatta. Myymälähenkilökuntamme ja asiakaspalvelumme (www.tokmanni.fi/asiakaspalvelu) auttavat sinua mielellään tuotteisiimme ja palveluihimme liittyvissä asioissa. Myös esimerkiksi kaikissa 14 päivän jälkeen tapahtuvissa palautuksissa suosittelemme kääntymään myymälöidemme […]